351.
İşletmelerde reklam giderlerinin oluşumu ve maliyetlere yansıtılamsı
Formation of advertising cost in companies and reflecting it to the cost
FATMA ULUCAN ÖZKUL
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. OSMAN ALTUĞ
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
352.
Televizyon reklamlarında toplumsal cinsiyet
Gender in television advertisements
AYDA SABUNCUOĞLU
(2006).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. DEMET GÜRÜZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
353.
Kültürlerarası mizah anlayışının reklama etkisi
Humour conception of intercultural and influences on advertisement
YASEMİN TORUN
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NURHAN BABÜR TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
354.
Reklamda cinsiyetin kullanımı
Using gender in advertisement
TUBA YILDIZ
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NURHAN TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
355.
Reklam planlaması ve etkinliğinin ölçülmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler
Advertisement planning and the methods that using to measure the effect of an advertisement
TİMUR ERTEN
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HAKAN YILDIRIM
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İstatistik
|
|
|
356.
Geleceğe yönelik pazarlama anlayışında reklam-çocuk ilişkisi
An association of future marketing with special approach to advertising and children
SEÇİL UÇKUN
(2006).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. DEMET GÜRÜZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
357.
Etkileşimli reklam planlama ve yaratım süreci
Interactive advertising planning and creation process
ZEYNEP GÜNEY
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
358.
Tüketicilerin reklamlara yönelik tutumları-karşılaştırmalı bir araştırma (Türkiye-Rusya)
The consumers' attitudes directed towards advertisements -comparative research (Turkey-Russia)
AYGÜL SADIKOVA
(2006).
, Yapıldığı Yer: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. İNCİ VARİNLİ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
359.
Sponsorluğun markaya etkileri ve bir uygulama
The effects of sponsorship on the brand and one application
GÜLŞAH MARMARA
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. MÜGE ARSLAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
360.
Yeni ürünlerde mizahi reklamlara yönelik tüketici tutum ve davranışları ve bir uygulama
Customer attitudes and behaviours for humorous advertisements for new products and an application
SEVCAN ACAR
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FATMA MÜGE ARSLAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
361.
Otomobil sektöründe basın ilanlarının stratejik kullanımı ve sektörel dergi analizi
The strategic usage of print advertisements and the analysis of sectoral magazines in the car industry
YUSUF ÇAĞLAR GÖZÜAÇIK
(2006).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
362.
Televizyon reklamlarında yaratıcı yapım uygulamaları: Türk televizyon reklamlarında (2005)yaratıcı yapım bileşenleri
Execution in television advertisements: The execution components in Turkish Tv Ads (2005)
ÖMER KUTLU
(2006).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FERRUH UZTUĞ,YRD. DOÇ. DR. MİNE OYMAN,YRD. DOÇ. DR. R. AYHAN YILMAZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
363.
Siyasal kampanya sürecinde medya ve siyasal reklamcılığın rolü
During political campaign the role of the media and political advertising
SEVİNÇ ENGİN
(2006).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MÜMTAZER TÜRKÖNE
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Siyasal Bilimler
|
|
|
364.
Türkiye'de reklam müziğinin folklorik anlamda temsiliyeti
Submission of jingles in folkloric sense in Turkey
BURAK PEKÜN
(2005).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALAEDDİN ASNA,DOÇ. DR. ATİLLA GİRGİN,DOÇ. DR. FUNDA GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Müzik , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
365.
Yeni ürün geliştirme sürecinde markalaşma çalışmaları ve reklamın etkisi "Pınar Hindi'nin markalaşma çalışmalarının incelenmesi"
The effect of branding and advertisement for new product development, an evolution of Pınar Hindi branding process
EBRU AKÖZEK
(2005).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. IŞIL KARPAT AKTUĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
366.
Inside advertising: The influence of commercials on society
Reklamın içinden: Reklamların toplum üzerindeki etkisi
İPEK UZAL
(2005).
, Yapıldığı Yer: YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. EMİN DOĞAN AYDIN
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık , Sosyoloji
|
|
|
367.
Reklam yazarlığı ve yaratıcılığı üzerine bir profil araştırması
A Profile research on copywrites and advertising creativity
MEHMET SİNAN ERGÜVEN
(2004).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. HALUK GÜRGEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
368.
Türkiye`de siyasal reklamcılığın gelişimi ve 2002 genel seçimleri yazılı basın reklamlarının analizi
The development of political advertising in Turkey and in 2002 general elections the analysis of advertisement on writing press of the political parties
AYŞE CİRİT
(2004).
, Yapıldığı Yer: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FÜSUN ALVER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Siyasal Bilimler
|
|
|
369.
Sosyal reklamların halkla ilişkiler uygulamalarındaki önemi
The importance social advertisings in public relations practises
BELKIS ULUSOY
(2004).
, Yapıldığı Yer: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ŞERMİN TEKİNALP
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık
|
|
|
370.
Televizyon reklamlarının lise gençliği üzerindeki etkileri
The effects of television commercials on high school youth
MUSTAFA BİLGE BİLGEOĞLU
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. AYLİN NAZLI
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Sosyoloji
|
|
|
371.
Globalleşme sürecinde reklamın değişen boyutu
The changing dimensions of advertising in the globalization process
GÖZDE ORTANCIL
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HİLMİ MAKTAV
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
372.
Görsel bir ileti olarak basın reklamlarında fotoğrafın kullanımı (Örnek olay: 2004 yılı otomobil reklam fotoğraflarının gösterge bilimsel analizi)
METİN KASIM
(2004).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ÇAĞATAY ÜNÜSAN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , Sahne ve Görüntü Sanatları
|
|
|
373.
Reklam için etkili bir ortam olarak ürün yerleştirmenin James Bond örneğinde incelenmesi
Analyzing of product placement ın James Bond practice as an effective tool for advertisement
EYLEM ARSLAN
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. EMET GÜREL
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
374.
Yerel reklam kampanyalarında açık hava reklamlarının etkileri
The effects outdoor advertisement on the local campaings
SERPİL YAKUT
(2004).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MEHMET FİDAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
375.
Televizyonda görsel okur-yazarlık ve anlamlandırma: TV reklamlarının anlamlandırılmasında görüntünün rolü ve göstergebilimsel çözümlemesi
Visual literacy and signification of TV advertising and semiotic analysis
ALEV FATOŞ PARSA
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. KONCA YUMLU
Doktora
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
376.
Reklamda algı yönetimi
Perception management in advertising
MEHMET YAKIN
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. GAYE ÖZDEMİR YAYLACI
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
377.
Reklamda "Tüketim ve bastırılmış güdü etkileşimi"nin kullanımı-"Bastırılmış cinsellik" güdüsü üzerinden bir inceleme
Commercial usage of interaction between consumption and suppressed motives-a study about "Suppressed sexual motives"
YASEMİN ALEV ERDEM
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. IŞIL KARPAT AKTUĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
378.
Televizyon reklamlarında yer alan ideolojiler ve toplumsal cinsiyetin inşası
Ideologies and gender construction in television advertisements
NESRİN KULA DEMİR
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NİMET ÖNÜR
Doktora
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık , Sosyoloji
|
|
|
379.
Tutundurma faaliyetlerinin reklam ve halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında değerlendirilmesi
Evaluation of promotion activities in studies of advertising and public relations scopes
ÖZLEM AŞMAN
(2004).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. DEMET GÜRÜZ
Doktora
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İşletme
|
|
|
380.
Üniversitelerin kurumsal iletişim yönetimi: Anadolu Üniversitesi örnek olay çalışması
Corporate communication management in university: Anadolu University case study research
GÜVEN İÇEL
(2004).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FERRUH UZTUĞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
381.
Ülke orijini etkisi
Country of origin effect
ATILIM ONAY
(2004).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. R. AYHAN YILMAZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
382.
Uluslararası reklamcılıkta kültürün etkileri
CANDAN ÇELİK
(2004).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SUAT GEZGİN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
383.
Konaklama işletmelerinde reklam aracı olarak internetin kullanımı ve Ankara ili örneği
SELAY ILGAZ
(2004).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MİTHAT ÜNER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Turizm , İşletme
|
|
|
384.
Televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri: Tüketici tutumlarının değerlendirilmesi
The Impacts of television advertising on children: Evaluating the consumer attitudes
AYBİKE PELENK
(2003).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MİNE OYMAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık , İşletme
|
|
|
385.
Televizyon reklamlarına yönelik izleyicinin şüpheci eğilimi ve ikna bilgisi: İkna Bilgi Modelinin yorumlanması
Specticism toward TV advertising and persuasion Knowledge Model Interpretation
NÜKET ELPEZE ERGEÇ
(2003).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. İLHAN ÜNLÜ
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
386.
Yazımsal imge ekseninde kitap reklamlarının çözümlenmesi
Analyzing the book advertisements in the axis of literary image
ÖMER ŞİŞMAN
(2003).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
387.
Using concept in advertisement and analysis of approach
Reklamda kavram kullanımı ve yaklaşım analizi
ÇİĞDEM DEMİR
(2003).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ŞENGÜL ÖZERKAN
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık
|
|
|
388.
Turizm pazarlamasında kent imajı ve reklam tanıtımın stratejik kullanımı
Tourism marketing, the image of destinations and the strategic usage of advertising and promotions
ELİF BALCI FİSUNOĞLU
(2003).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Turizm
|
|
|
389.
Televizyon reklamlarında kadına yönelik oluşturulan toplumsal kimlik: Görüntülü reklamlar üzerine bir toplumsal çözümleme örneği
TV commercials role in formation of social identity in women: A social analysis on TV commercials
SEDA MENGÜ
(2002).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SUAT GEZGİN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
390.
Televizyon reklamlarının marka imajı yaratmada rolü ve önemi
Importance and role of television advertisements on creation of brand image
AYŞE FUNDA ÖNÇAĞ
(2002).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SEYİDE PARSA
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
391.
Advertising self-regulation a comparative study between the united kingdom and Turkey, with reference to the European Union
Reklam özdenetimi: Avrupa Birliği`ne referans vererek İngiltere ve Türkiye arasında karşılaştırmalı çalışma
GÜLÇİN KURAL
(2002).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık , Uluslararası İlişkiler
|
|
|
392.
Reklam mesajlarının hedef kitleye ve medyaya yönelik olarak farklılaştırılması ve dergi reklamcılığı örneği
Differantiation of advertising messages to target audience and medium and magazine advertising sample
ÖZKAN ULUKÖK
(2002).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. MÜGE ELDEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
393.
Televizyon reklamlarının kadın tüketiciler üzerindeki etkisi (Çamaşır detejanı reklamları üzerine bir araştırma)
The affect of television advertisements on the women consumers (The research on the laundry detergants advertisements)
SERPİL KARABULUT
(2001).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. ŞÜKRÜ KÜNÜÇEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
394.
Politik reklam filmlerinde anlam inşası
The Construction of meaning in political campaign film
YUSUF DEVRAN
(2001).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NACİ BOSTANCI
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
395.
Turistik tanıtma amaçlı uluslararası düzeyde verilen reklamların turistler üzerindeki etkisinin araştırlması
An Investigation of the effect of international advertising deriveded towords inceresing tourism publicty upon the tourists
EYLEM AKARSU
(2001).
, Yapıldığı Yer: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. BAHTIŞEN KAVAK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Turizm
|
|
|
396.
Banka reklamlarında imaj
Image in the bank advertisings
MEHMET NURİ GÜLTEKİN
(2001).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HALE OKÇAY
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Sosyoloji
|
|
|
397.
Karadeniz Ereğli'de yaşayan kamuda ve özel sektörde çalışan kadın ve erkeklerin reklam mesajlarına ilişkin ahlak anlayışlarının tesbiti
The Determination of the ethical point of wievs of the men and women who work in the public sector and in the private sector in Karadeniz Ereğli for the messeges in advertisements
ATAKAN ATASOY
(1999).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ÇEVİK URAL
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
398.
Duygusal çekicilikli reklamların iletişim etkileri
Communication effects of emotional advertising appeals
R. AYHAN YILMAZ
(1999).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. HALUK GÜRGEN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
399.
An investigation on the attitudes of the Turkish advertising agencies towards advertising self regulation
Türkiye'deki reklam ajanslarının reklamcılıktaki öz denetime karşı tutumlarının araştırılması
İSMAİL CEM ATALAY
(1998).
, Yapıldığı Yer: BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MUSTAFA DİLBER
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık
|
|
|
400.
Global reklamcılık ve yerelleştirme akımları
NAZLI KARA
(1998).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUAT SELEBİOĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|