251.
Bir yaşam deneyimi olarak tüketicilik: 2000'li yılların İstanbul'unda üniversite gençliğinin tüketim dünyasına etnografik bir yaklaşım
Consumerism as a life experience: an ethnographic approach towards consumption lives of university students in Istanbul during the first years of 2000
HANDE BİLSEL ENGİN
(2010).
, Yapıldığı Yer: MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. YILDIRIM ŞENTÜRK
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , Sosyoloji , İletişim Bilimleri
|
|
|
252.
Tüketim mallarında çizgi roman kahramanlarının kullanılmasının marka bilinirliğine etkisi
The effect of using comics heroes on consumer goods in brand awareness
CEYLAN ÖZYİĞİT
(2010).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. IŞIL KARPAT AKTUĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
253.
Çoklu medya ortamında üreten tüketici reklamcılığı
Prosumer advertising in multimedia environment
ZEYNEP GÜNEY
(2010).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
254.
Yurt dışında turizm amacı ile yapılan reklamların çeşitliliği ve bunun ülke imajına etkisi: İsveç örneği
The variety of tourism advertisements which were made abroad and their effect on country image: Sweden case
YAKUP USLU
(2010).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MERAL SERARSLAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
255.
Reklamın tüketici davranışlarına olan etkisi
Effect of the advertisement to the consumer behaviour
BAŞAK ERGİN HOŞVER
(2010).
, Yapıldığı Yer: BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. F. ŞULE KAYA
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
256.
La formation de la publicité "neo-globale" en turquie: La disparition de la publicité réfletant les caractéristiques Turques?
Türkiye'de "neo-global" reklamın doğuşu: Türk karakteristik özelliklerini yansıtan reklamların kayboluşu
NAZLI HİLAL TOPÇUOĞLU
(2010).
, Yapıldığı Yer: GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. ÖZLEM DANACI YÜCE
Yüksek Lisans
Fransızca
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
257.
The comparison of internet advertising and traditional advertising models in terms of effectiveness
İnternet reklamcılığı ile geleneksel reklam araçlarının verimlilik açısından karşılaştırılması
NAZLI TIRLI
(2010).
, Yapıldığı Yer: YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. EMİN DOĞAN AYDIN
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık
|
|
|
258.
İnteraktif reklamlarda tasarım esasları
Design principles in interactive advertising
YUSUF ZİYA ZENGİ
(2010).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
259.
1923-1950 yılları arası Cumhuriyet Dönemi Türk reklamcılığı? Gazete reklamlarında kullanılan mesaj stratejileri?
Turkish advertising in Republic Period between the years 1923-1950 ?Message strategies used in the newspaper advertisements?
MURAT ÇELİK
(2009).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MÜGE ELDEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
260.
Reklamlarda korku çekiciliğinin kullanılması
Using fear appeals in advertising
SERPİL ÇAKAR
(2009).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
261.
Kültürlerarası reklamcılıkta afişlerin yeri ve önemi: Türkiye ? Japonya karşılaştırılması
The importance and placement of posters in intercultural advertising: Comparison between Turkey and Japan
EMİR ŞİMŞEK
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
262.
Marka yerleştirmenin tüketicilerin hatırlama düzeyine etkisi
The effect of brand placement on consumers' recall level
HATİCE ÖZGÜL
(2009).
, Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. ALPER ÖZER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
263.
Türkiye'de reklam denetimi ve izleyicilerin yasaklı televizyon reklamlarını değerlendirmesi: Coca Cola, Vodafone ve TEB örneği
Regulation of advertising and considerations of audiences about banned television advertisements in Turkey: Sample of Coca Cola, Vodafone and TEB
ÖZAL KARADENİZ
(2009).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. NEVZAT BİLGE İSPİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
264.
Reklamda kullanılan görsel metaforların reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisi
The effect of the visual metaphors used in the advertisement on the likeability of the advertisement
NAİM ÇINAR
(2009).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. SEVİL BAYÇU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
265.
Lider markaya saldıran rakip reklamlarının, lider markanın sadık müşterileri üzerindeki aşılayıcı etkileri
Inoculation effects of the rival advertisements, attacking the leader brand on the loyal customers of the leader brand
MELİS YARICI
(2009).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
266.
Postmodern moda reklamlarının tüketici tepkilerine yönelik anlam çözümlemesi
The meaning analysis of postmodern fashion advertisiments oriented to consumer responses
BELKIS SARAÇ USLUSOY
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NURHAN BABÜR TOSUN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
267.
Spor sponsorluğunun kurumsal imaja etkisi
The effects of the corporate image of sports sponsorship
AYŞE BULUT
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NURHAN TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İşletme
|
|
|
268.
Antalya yerel basınında reklam: 1980'lerden 2000'lere yerel basında reklamların değişimi
Advertisement in the local press of Antalya: The change of advertisements in the local press from 1980s to 2000s
DUYGU ÇELİKER
(2009).
, Yapıldığı Yer: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ÜMİT ATABEK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
269.
WOMM (ağızdan ağıza pazarlama) iletişimi ve MSN (messenger) reklamları
WOMM (word of mouth marketing) communication and advertisement of MSN (messenger)
KEZBAN ÖZER
(2009).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HÜSEYİN ALTUNBAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
270.
Reklamlarda komedyen kullanımının marka farkındalığı yaratmadaki etkisi
The effect of using comedians in ads on creating brand awareness
TOPRAK ERTEKİN
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NURHAN TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
271.
Kültür üretim sistemi ve kültür göstergeleri ile reklamların anlamlandırılması
Cultural production system and giving meaning to advertisement with cultural indicators
DUYGU TUYGUN
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
272.
Reklamlı SMS modeliyle çalışan web tabanlı mobil pazarlama uygulaması
A web based mobile marketing application that works with sponsored SMS model
BURAK ŞENYUVA
(2009).
, Yapıldığı Yer: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. YÜKSEL BAL
Yüksek Lisans
Türkçe
Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
273.
Tüketim kültürü ve Ramazan ayı televizyon reklâmları
Culture of consumption and television advertisments in the month of Ramadan
MEHPARE YAĞLICI
(2009).
, Yapıldığı Yer: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. SEMRA ÇEVİK
Yüksek Lisans
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
274.
Marka değerinin iletilmesinde televizyon reklamlarının etkisi
Effect of tv ads on transferring brand value
ÖZKAN ULUKÖK
(2009).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MÜGE ELDEN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
275.
Gıda reklamlarının okul öncesi çocuklar üzerindeki etkilerinin anneler tarafından değerlendirilmesi
Mothers' views on the effects of food commercials on pre-school children
MELİKE BAŞAK ASENA
(2009).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
276.
Basılı reklamlardan geleneksel ilan ve advertorial (tanıtıcı reklam) uygulamalarının karşılaştırılması
Comparison between traditional print advertisement and advertorial
NAİM ÇETİNTÜRK
(2009).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. ABDULLAH OKUMUŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
277.
Basılı medyada reklamların yer alışı: Dergilerdeki kozmetik reklamları üzerine bir inceleme
Taking the place of advertisements in press-media: An investigation of cosmetic advertisements in magazines
AYŞE DÖLEKLİ
(2009).
, Yapıldığı Yer: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FAHRETTİN KORKMAZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
278.
Sinema ve reklam ilişkisi
Cinema and advertising relation
İREM ULUDAĞ
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. SERPİL KIREL
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
279.
Reklamcılık sektöründe insan kaynakları yönetimi sürecinin incelenmesi
Analysing of human resorces management process in advertising sector
FİLİZ SAYMALI
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. REFİKA BAKOĞLU DELİORMAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
280.
Küreselleşme sürecinde Türkiye'de reklam endüstrisindeki değişimler
The changes at the advertising industry in Turkey during the globalization process
YEŞİM ACAR
(2009).
, Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. METİN KAZANCI
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
281.
Siyasal reklamlarda kullanılan iletişim stratejileri ve dini unsurların değerlendirilmesi: 2002-2007 Türkiye'deki Genel Seçimler
Analysis of communication strategies and religous symbols in political advertising: 2002 and 2007 Turkey General Elections
BAŞAK ÇONA
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
282.
Reklam Hukuku ve aldatıcı reklamlar
Advertising Law and deceptive advertisement
İSMET IMRAK
(2009).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MÜGE ELDEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Hukuk , Reklamcılık
|
|
|
283.
Postmodernizm, kültür ve reklam: Diyet gıda ürünü reklamlarının söylemi
Postmodernism, culture, advertising: Discourse of diet product advertising
UĞUR CEVDET PANAYIRCI
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
284.
Mobil reklam ortamları "hedef kitlelere erişimde alternatif kullanım biçimleri"
Mobile advertising media "the alternative forms of use at reaching the target audience"
EREN BAŞ
(2009).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. BELMA GÜNERİ FIRLAR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
285.
İnternet reklamcılığı: internet kullanıcılarının internet reklamcılığı konusundaki tutum ve davranışları
Internet advertising: the attitudes and behaviours of internet users about internet advertising
AHMET SARİ
(2009).
, Yapıldığı Yer: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. ÜSTÜN ÖZEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
286.
Açıkhava reklamcılığına ?mgesel yaklaşım: Tasarım -etki düzeyleri incelemesi
An imaginative approach to outdoor advertising. analysis on design ? impact levels
ÜNER ÜSTERMAN
(2009).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. BÜLENT KÜÇÜKERDOĞAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
287.
Yapılarda dış cephe reklâm faaliyetleri ve malzeme bilgisi
Siding advertisement activities on buildings and material information
SÜLEYMAN ÇIRAK
(2009).
, Yapıldığı Yer: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): ÖĞR. GÖR. MEHMETŞAN YILDIZHAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
288.
Reklamcılık sektöründe reklam etiği algılamasının değerlendirilmesi
Evaluation of advertising ethic perception in advertising sector
FİKRET YAMAN
(2009).
, Yapıldığı Yer: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. ŞUAYİP ÖZDEMİR
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
289.
Otomotiv sektörü yazılı basın reklamlarında kadın ve erkek hedef kitleye göre karşılaştırmalı içerik analizi
A comperative content analysis in automobile advertisements with respect to women and men target audiences
BARIŞ TARCAN
(2009).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. HALUK GÜRGEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
290.
Marka değerinin satınaldırma üzerindeki etkileri ve bir uygulama
The affects of brand equity on buying behaviour and an application
CEYDA DENEÇLİ
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): ÖĞR. GÖR. SEVAL AKBIYIK
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İşletme
|
|
|
291.
Marka kişiliğinin marka sadakatini etkilemesi-bilgisayarlar üzerinde bir uygulama
A research on investigation the relationship between brand personality and brand loyalty - a study on computer brands
KIMBAT ABILGAZİEVA
(2009).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. NURİ ÇALIK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
292.
Online marketing activities of pharmaceutical firms and their effects on physicians' prescription behaviour
İlaç firmalarının internet üzerindeki faaliyetleri ve bunlarn hekimlerin reçeteleme davranışlarına etkisi
PELİN YILMAZ
(2009).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. AYŞE BANU ELMADAĞ BAŞ
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık , İletişim Bilimleri , İşletme
|
|
|
293.
Estetik ürünler ve görsel retorik kuramları açısından dergi reklamlarının değerlendirilmesi
Analyzing print advertisements in terms of aesthetic products and visual rhetoric theories
AYŞE NİL KİREÇCİ
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri , İşletme
|
|
|
294.
Tüketim toplumu bağlamında Türkiye'de televizyon programlarında yayınlanan sanal, bant ve tanıtıcı reklamlar
Virtual, banner advertisements and advertorials broadcasted on television programmes in Turkey in the context of consumption society
EDA ÇETİNKAYA
(2009).
, Yapıldığı Yer: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ASKER KARTARI
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
295.
Sinema filmlerinin reklam ve tanıtımında afiş ve fragmanların rolü
The role of posters and trailers at cinema movies' advertisement and promotion
NİL GÜNEY
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FUNDA SAVAŞ GÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
296.
Ülke tanıtımında kullanılan turizm reklamlarında simgeleştirme ve Türkiye
Symbolization in tourism advertisements used in country promotion and Turkey
TARIK EGEMEN
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Turizm
|
|
|
297.
Reklamda grafik tasarım
Graphics design in advertisement
AHMET YASİR GÖKTEPE
(2009).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
298.
Competitiveness of professional business services: Case of Turkish advertising agencies
Profesyonel hizmet sunan firmaların rekabetçiliği: Türk reklam ajansları örneği
ÇİĞDEM ŞAHİN
(2008).
, Yapıldığı Yer: IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. HACER ANSAL
Doktora
İngilizce
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
299.
Feminist söylem açısından televizyon reklamlarında sunulan kadın imgesi
From the aspects of feminist expression, female image that is being presented
SEVDA COŞMUŞ
(2008).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. HANİFE GÜZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık
|
|
|
300.
Tüketim toplumu bağlamında yeniliğin temsili: Türkiye'deki dergi reklamlarından çözümlemeler
A representation of innovation in the context of consumption society: Analyses of magazine advertisements in Turkey
ZALİHA İNCİ KARABACAK
(2008).
, Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. METİN KAZANCI
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|