101.
Tüketicilerin TV programlarında ürün yerleştirme konusundaki tutumlarına yönelik bir araştırma
A research program for consumer product placement the attitudes of TV
KEZİBAN TEKELİ
(2014).
, Yapıldığı Yer: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. A. HÜSREV EROĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
102.
İran'da reklam tarihi ve reklamcılığa etki eden faktörler
History of advertisement in İran and the factors that effect advertising
DONYA POURMANAF
(2014).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
103.
Determining the opinion leaders in online social networks
Çevrimiçi sosyal ağlarda kanaat önderlerinin tespiti
MURAT BERKANT KURU
(2014).
, Yapıldığı Yer: IŞIK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. FATİH ÖZAYDIN
Yüksek Lisans
İngilizce
Bilgi ve Belge Yönetimi , Bilim ve Teknoloji , Reklamcılık
|
|
|
104.
Effectiveness of product placement applications on Turkish television media
Türk televizyon medyasında ürün yerleştirme uygulamalarının etkililiği
VİLDAN KARIŞIK
(2014).
, Yapıldığı Yer: FATİH ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MUSTAFA DİLBER
Doktora
İngilizce
Reklamcılık
|
|
|
105.
Asya sinemasında ürün yerleştirme: En çok izlenen filmlerin incelenmesi
Product placement i̇n Asian movies: An analysis of top-grossing movies
SAİMA ALİYEVA
(2014).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
106.
The evaluation of the advertisement applications and their control in Turkey in the context of EU legislation
Türkiye'deki reklam uygulamaları ve denetiminin Avrupa Birliği mevzuatı bağlamında değerlendirilmesi
BAŞAK SOMEREN ALP
(2014).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. AYŞE SÜMER
Doktora
İngilizce
Hukuk , Reklamcılık
|
|
|
107.
Kurumsal reklamların kapsam ve içeriğinin belirlenmesine yönelik bir modelin kurumsal bakış açısıyla belirlenmesi: İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda (İMKB) işlem gören şirketlere uygulanması
Determination of a model to specify the scope and content of corporate advertising from a corporate perspective: A study with the companies quoted on the İstanbul Stock Exchange (İSE)
ZEKİ TOY
(2014).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. AYDEMİR OKAY
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
108.
Dergi içi reklam tasarımlarında kullanılan görseller ile tipografik öğelerin uyumu ve bu uyumun tasarımın temel ilkelerinden yararlanılarak analizinin yapılması
The coherence of visual and typograpic elements which are used in advertisment design of monthly magazines ant the analysis of this coherence benefitting from the pirinciples of design
SEVAL EREN AKSOY
(2014).
, Yapıldığı Yer: BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. GÖKHAN UĞUR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
109.
Moda ve reklam: Toplumsal değişimin toplumsal cinsiyet bağlamında moda reklamlarında incelenmesi
Fashion advertising: An investigation of social changes in fashion advertising in the context of gender
EDA ER
(2013).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ZAFER ÖZDEN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
110.
Küresel markaların algılanışı:Küresel ve küyerel reklam algısı üstüne etkiye yönelik bir çalışma
Global brands perception: A study of effect on the perception of global and glocal advertising
UFUK TÖRÜN
(2013).
, Yapıldığı Yer: KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DR. PINAR İMER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
111.
2011-2012 Türk televizyon dizilerinde ürün yerleştirme kullanımı ve gençlerin Türk televizyon dizilerindeki ürün yerleştirmeye yönelik bakış açısı
The application of product placement technique at Turkish television series of 2011-2012 and point of wiew of young people for product placement at Turkish television series
İNCİ SENA GERÇEK
(2013).
, Yapıldığı Yer: FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. NURAL İMİK TANYILDIZI
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
112.
Atıştırmalık ürün reklamlarının gösterge bilimsel açıdan incelenmesi
A semiotic research on advertisements of snack products
ŞEFİKA YÜKSEL
(2013).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. HÜSEYİN ALTUNBAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
113.
Açık ve uzaktan eğitimde bir pazarlama iletişimi aracı olarak internet siteleri ve yönetimi
Websites and management as a marketing communication tool in open and distance education
GÜLENDAM UYGUÇGİL
(2013).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. GÖKSEL ŞİMŞEK,PROF. DR. UĞUR DEMİRAY
Doktora
Türkçe
Eğitim ve Öğretim , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
114.
Reklamlarda kullanılan arketipler aracılığıyla marka kişiliğinin oluşturulması
Building brand personality through archetypes used in advertisement
VOLKAN YAKIN
(2013).
, Yapıldığı Yer: CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. İ. CANAN AY
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri , İşletme
|
|
|
115.
Tüketim kültürü ve küreselleşme bağlamında reklam görselinde mekân algısı
Space perception in advertising images in the contex of consumption culture and globalism
ANIL ÖZDEMİR
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NURHAN TOSUN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
116.
Bütünleşik pazarlama iletişimi aracı olarak ürün yerleştirme ve televizyon programları üzerine bir araştırma
As an integrated marketing communication tool for product placement and a research on television programs
EMEL SAPMAZ
(2013).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. METEHAN TOLON
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
117.
Siyasal reklamcılıkta yeni medya stratejileri: Amerika ve Türkiye karşılaştırılması
New media strategies in political advertising:Comparison between USA and Turkey
ERDEM KADIOĞLU
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık
|
|
|
118.
Branded entertainment: A strategical approach towards product placement practices in Turkey
Markalaştırılmış eğlence: Türkiye'de ürün yerleştirme çalışmalarına stratejik bir yaklaşım
AYŞE SİMİN ERDEMİR TURHAN
(2013).
, Yapıldığı Yer: YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. BURHANETTİN AYKUT ARIKAN
Doktora
İngilizce
Reklamcılık
|
|
|
119.
Otomobil kültürü ve reklam: Otomobil reklamlarının göstergebilimsel analizi
Automobile culture and advertising: Semiotic analysis of automobile ads
BERAT SELEN ARIKAN TANÖREN
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. BETÜL ÖZKAYA
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
120.
Tüketicilerin özel alışveriş (Private shopping) siteleri için yapılan televizyon reklamlarına yönelik satın alma davranışları
Buying behaviour of consumers for television commercials of private shopping websites
GAMZE ÇAKMAK
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
121.
Toplumsal değişimlerin siyasal reklama yansımaları: 2000-2010 Türkiye örneği
Reflections of the social changes to the political advertisements: 2000-2010 example of Turkey
MUSTAFA ÖZGÜR SEÇİM
(2013).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. BİLGEHAN GÜLTEKİN
Doktora
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
122.
Duyusal markalamanın marka sadakati oluşumuna yansımaları
Reflections of sensory branding on brand loyalty
KAMİLE ELMASOĞLU
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NURHAN TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
123.
Tüketim toplumuna bir meydan okuyuş olarak kültür bozumu hareketi: Yıkıcı reklam uygulamalarına yönelik bir inceleme
The culture jamming act as a challenge to consumption society: A study on subvertising practices
NEVAL TUNA
(2013).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MÜGE ELDEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
124.
Kadın kozmetik ürün reklamlarının göstergebilimsel yöntem aracılığıyla çözümlenmesi
Analysis of women cosmetic products in semiotic terms
SEVİM KAVUKCU
(2013).
, Yapıldığı Yer: BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. ORHAN KEMAL KOÇAK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
125.
Evrimleşen grafik ile illüstrasyon ve animasyon ilişkisi
The relationship between illustration and animation with evolved graphic
NİHAT DURSUN
(2013).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. GÜLER ERTAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
126.
Televizyon yayıncılığında gizli reklâm ve doğurduğu sonuçlar
Surreptitious advertising in television broadcasting and its results
SÜLEYMAN MURAT MUTLU
(2013).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. AHMET ÇİFTCİ
Yüksek Lisans
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
127.
Ürün yerleştirme ve Tv dizilerinde uygulamaları üzerine bir araştırma
Product placements and a research about executions in Tv series
AHMET BAŞ
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. A.ERCAN GEGEZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
128.
İşlevsel ve sembolik konumlandırmanın marka sadakatine yansımaları
The reflections of functional and symbolic positioning to brand loyalty
İPEK KROM
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NURHAN BABÜR TOSUN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
129.
Grafik tasarım açısından marka ve gıda ambalajı ilişkisi
Relationship between brand and food packaging graphic design
FUNDA ÖZBUCAK
(2013).
, Yapıldığı Yer: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): ÖĞR. GÖR. MEMET ŞAN YILDIZHAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık
|
|
|
130.
Çift kültürlülerde kültürleşme, kültürel açıdan simgesel markalar ve marka tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesinde reklam dilinin rolü
The role of advertising language in relations between acculturation, culturally symbolic brands and brand attitude among biculturals
UMUT KUBAT
(2013).
, Yapıldığı Yer: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ŞAFAK AKSOY,DOÇ. DR. VANITHA SWAMINATHAN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
131.
Elektronik pazarlamada internet reklamcılığı:
Özel alışveriş siteleri üzerine bir inceleme
Online advertising in electronic marketing: A study on private shopping
ÖZLEM ÇİFTERLER
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
132.
Türkiye'de sosyal psikoloji açısından marka-tüketici ilişkileri
A social psychological analysis for brand consumer relationships in Turkey
AYŞE DUYGU ÖZAKINCI
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. ALİ MURAT YEL
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Sosyoloji
|
|
|
133.
Ürün yerleştirme uygulamalarının tüketici tercihlerindeki rolünün araştırılması: Elazığ ili örneği
Investigation of the role of consumer preferences of product placements example of: Elazig province
EDANUR KINIT
(2013).
, Yapıldığı Yer: FIRAT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. VESİLE ÇAKIR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
134.
Gerilla pazarlamanın temel unsurlarından gerilla reklamcılık ve göstergebilim reklam ilişkisi: Türkiye'deki gerilla reklamcılık uygulamalarının göstergebilimsel açıdan incelenmesi
Aspect of the guerilla marketing guerilla adverstising and semiotics of advertising relati?onship: Examination of the semiotic guerilla advertising practices of Turkey
ZÖHRE REŞBER
(2013).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. İMRAN UĞUR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
135.
İletişim etkileri açısından reklamda yaratıcılığın karşılaştırılması
The comparision of advertising creativity in terms of communication effects
MURAT TOPAL
(2013).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. RASİME AYHAN YILMAZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
136.
Marka genişletmesinde marka topluluklarının rolü: Marka topluluklarının üniversite öğrencileri arasında yeni ürünlerin bilinmesi üzerindeki rolüne yönelik bir araştırma
The role of brand communities in brand extension : A research on the role of brand communities in getting known of the new products among college students
GÖZDE GÖKSEL
(2013).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. IŞIL KARPAT AKTUĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
137.
Reklamlarda ünlü kullanımının satın alma davranışı üzerindeki etkisi
The effect of using celebrities in advertisements on customer behaviours
EDA ERKAL
(2013).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. SEDAT ŞİMŞEK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
138.
Ürün ve marka tercihinde koku etkisi
Effect of odor on product and brand preference
ZERRİN TUÇ
(2013).
, Yapıldığı Yer: BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. ORHAN KEMAL KOÇAK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
139.
Sosyal içerikli kampanyalarda kullanılan basılı reklam materyallerin grafik tasarım açısından incelenmesi
Analysing the printed advertisement materials being used in campaigns with social content in terms of graphic design
AYSEL GÜNEY
(2013).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA KINIK
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık
|
|
|
140.
Geçmişten günümüze kahve kültürünün reklamlar ekseninde incelenmesi: Çok boyutlu bir analiz
From past to present examination of the coffee culture on the axis of ads: A multi-dimensional analysis
NİL GÜREL
(2013).
, Yapıldığı Yer: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. FİGEN EBREN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Sosyoloji , İletişim Bilimleri
|
|
|
141.
Bilinçaltı reklamlar ve bilinçaltı reklamlarda cinsellik öğesinin kullanımı
Subliminal advertisements and use of sexuality in subliminal advertisements
DUYGU ACET
(2013).
, Yapıldığı Yer: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. FİKRET YAMAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
142.
Siyasal imaj oluşturmada fotoğraf: AK Parti, CHP ve MHP liderleri örneğinde
Photography in the political image making: the example of AK Parti, CHP and MHPs leaders
AYŞE SARITAŞ
(2013).
, Yapıldığı Yer: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. RACİ TAŞCIOĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Siyasal Bilimler , İletişim Bilimleri
|
|
|
143.
Görsel göstergebilimde reklam fotoğrafının yeri
Advertising photography in visual semiotics
PINAR CEYLAN BATUMOĞLU
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. BARBAROS GÜRSEL
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık
|
|
|
144.
Televizyon reklamlarının ortaöğretim öğrencilerinin satın alma davranışları üzerindeki etkisi
The impact of TV commercials on secondary school teenagers' behaviours of making purchases
MEHMET EMİN KEKE
(2013).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. AKIN MARŞAP
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
145.
Popüler kültür ekseninde futbol : Türkiye'de televizyon reklamlarındaki futbolcu kimliklerinin sunumu
Football on the axis of popular culture : Presentation of footballer's identity in Turkish tv commercials
NEVZAT İNAN
(2013).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. BELMA GÜNERİ FIRLAR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
146.
Reklamlarda hipnotik dil kullanımı
Use the hypnotic language in ads
AYŞE LEVENT
(2013).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NURHAN ZEYNEP TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
147.
Mağaza içerisinde geçirilen zamanla plansız satın alma arasındaki ilişki
The relationship between time spent in store and impulse buying
CEREN KUZUDİŞLİ
(2012).
, Yapıldığı Yer: YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. AYKUT ARIKAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
148.
Reklamda çocuk: Çocuğa yönelik olan ve olmayan ürünlerin tanıtıldığı gazete reklamlarında yer alan çocuğun temsil edilme biçimleri
Child in advertisement: Representation manners of child in the newspaper advertisements where child?oriented and different products are exhibited
NİLAY AKGÜN AKAN
(2012).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. KEMAL İNAL
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
149.
Reklam mesajlarının etkililiğinde kaynağın fiziksel çekiciliğinin rolü
The role of source?s physical attractiveness on the effectiveness of advertisement messages
UĞUR BAKIR
(2012).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MÜGE ELDEN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
150.
Hüzün uyandırıcı duygusal çekicilikli reklamların tüketici üzerindeki etkisi
Effects of grief-stimulating emotional appeal advertising on consumers
AYSU BOZKURT
(2012).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HANDE BİLSEL ENGİN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|