Eğitim ve Öğretim için arama sonuçları Arama sonucu: 29168
251. Lise öğrencilerinin matematik kaygılarının yordanması The prediction of high school students' maths anxiety

CEREN KARLI ŞENTÜRK (2016). , Yapıldığı Yer: AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. DİLEK GENÇTANIRIM KURT
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
252. Öğretmen görüşlerine göre ilkokul ve ortaokul müdürlerinin yönetimde başvurdukları güç türleri Types of power that primary and secondary school principals use according to the teachers' opinions

FİLİZ KOYUNCU (2016). , Yapıldığı Yer: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. İLKNUR MAYA
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
253. Sevim Ak'ın çocuk romanlarının sözvarlığı açısından çözümlenmesi Vocabulary based analysis in Sevi̇m Ak's children novels works

ÖZDEN ÖZDEMİR METE (2016). , Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. CANAN ASLAN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim , Türk Dili ve Edebiyatı
254. Yerel tabanlı gerçekliği artırılmış oyun tasarımının Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere etkisinin incelenmesi Investigating the effects of location based augmented reality game design for learners of Turkish as a foreign language

EMRAH TOSUN (2016). , Yapıldığı Yer: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. MUHAMMET DEMİRBİLEK
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
255. Uluslararası Hukukta ve Türkiye'de eğitim hakkı Right to education in International Law and Turkish

SELMİNAZ ADIGÜZEL (2016). , Yapıldığı Yer: İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. ÖMER ÖZKAN,PROF. DR. HÜSEYİN HATEMİ,PROF. DR. ŞABAN KAYIHAN
Doktora   Türkçe   Eğitim ve Öğretim , Hukuk
256. Türkçe ve İngilizce ders kitaplarının şahsileştirme açısından karşılaştırılması Personalization in Turkish and English language teaching textbooks

YASEMİN SANGA GÖRGÜ (2016). , Yapıldığı Yer: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
257. 9th grade students' and english teachers' attitudes towards interactive whiteboard usage in EFL classes Ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin ve ingilizce öğretmenlerinin ingilizce derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumları

SEMİH OKATAN (2016). , Yapıldığı Yer: KAFKAS ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. TURGAY HAN
Yüksek Lisans   İngilizce   Eğitim ve Öğretim
258. Yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Investigation of the relationships between lifelong learning and social emotional learning with reference to various variables

MEHMET AKCAALAN (2016). , Yapıldığı Yer: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. SERHAT ARSLAN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
259. Ortaokul öğrencilerinin internet bağımlılığının bazı değişkenlere göre incelenmesi Investigation of the secondary school students internet addiction according to some variables

ERKUT ÜNSAL (2016). , Yapıldığı Yer: NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. ALİ HAYDAR ŞAR
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim , Psikoloji
260. Meslek liselerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin mesleki sorunları The professional problems of academic teachers working in vocational high schools

HİLAL HANZADE KILIÇTEPE (2016). , Yapıldığı Yer: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. ASİYE TOKER GÖKÇE
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
261. Beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörler Factors influencing physical education teachers participation in in-service training programs

SEDA SABAH (2016). , Yapıldığı Yer: AMASYA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. RESUL ÇEKİN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
262. Avrupa Birliği spor eğitimi temelinde spor liselerinin işlevsellik açısından durum analizi The situation analysis of the Sports High Schools in Turkey based upon the Sport Education of the European Union

HALİL EVREN ŞENTÜRK (2016). , Yapıldığı Yer: CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HÜSEYİN ÇAMLIYER
Doktora   Türkçe   Eğitim ve Öğretim , Spor
263. Developing a measure to better to better understand the handedness skill levels for designing simulation-based systems Simülasyon tabanlı sistemler için el yetenek seviyelerini daha iyi anlamayı sağlayan ölçü geliştirmek

BURAK GÖKBERK EYÜBOĞLU (2016). , Yapıldığı Yer: ATILIM ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. NERGİZ E. ÇAĞILTAY
Yüksek Lisans   İngilizce   Eğitim ve Öğretim , Genel Cerrahi
264. Okul müdürlerinin algı yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri Teachers' opinions related to perception management of school principals

AYŞEGÜL ATALAY (2016). , Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. ALİ BALCI
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
265. 2011 ve 2013 fizik öğretim programlarının karşılaştırılması Comparsion of 2011 and 2013 Turkish national high school physics curricula

MELTEM SU (2016). , Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. BİLAL GÜNEŞ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
266. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde bağdaşıklık araçlarının kullanım düzeyi üzerine bir araştırma A research on using level of the cohesion devices in teaching Turkish as a foreign language

KÜRŞAT ARAMAK (2016). , Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. MEHMET KARA
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
267. Fransa'da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle Türkçe öğretimi Teaching Turkish language to bilingual Turkish children in France with self-regulatory learning strategies

YUSUF ÇELİK (2016). , Yapıldığı Yer: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. AZİZ KILINÇ
Doktora   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
268. Mesleki ve Teknik Anadolu liselerinin motorlu araçlar teknolojisi bölümü otomotiv elektromekanik teknolojisi atölyesi iş ve işlem basamaklarının iş sağlığı ve güvenliği yönünden incelenmesi ve programlanması Automotive technology department of motor vehicles electromechanical technology workshop business and occupational health and safety investigation regarding the process step and programming of Vocational and Technical high School

BAHADIR GÜNDOĞAN (2016). , Yapıldığı Yer: GEDİK ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. FATİH YALÇIN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim , Teknik Eğitim
269. 5 - 10 yaş grubu çocuklarına yönelik çalışma belleği ölçeğinin geçerlik - güvenirlik çalışması Validity and reliability study of the working memory scale for the children aged between 5 - 10

ÇAĞLA ÖZGÜR YILMAZ (2016). , Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. CEVRİYE ERGÜL
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
270. Farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ile İngilizce dersi özyeterlik algılarının incelenmesi Investigation of critical thinking skills and self - sufficiency perceptions of students who are studying in different high school types

ASIM UTKU (2016). , Yapıldığı Yer: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
271. Farklılaştırılmış öğretim yöntemi ile işlenen fen bilimleri dersi 7.sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin öğrencilerin kavramsal anlamalarına, bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarılarına etkisi The effect of the differentiated method on seventh graders' conceptual learning, scientific process skills and academic achievement in the science unit " Force and movement"

MUSA KAPLAN (2016). , Yapıldığı Yer: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. TEOMAN İSMAİL KESERCİOĞLU
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
272. Liselerde görev yapan öğretmenlerin iş güvencesi ile iş verimliliği arasındaki ilişkinin incelenmesi Investigation of the relationship between job security and work performance of teachers who work in high schools

GİZEM HATİPOĞLU (2016). , Yapıldığı Yer: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. NAMIK ÖZTÜRK
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
273. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin müze alışkanlıkları: Erzurum ili örneği Museum habits of social studies teachers: An example of Erzurum city

EMRE BURAK GÜNGÖR (2016). , Yapıldığı Yer: GİRESUN ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MEHMET ÖZMENLİ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
274. Hazırlık sınıfı öğrencilerinin bilişüstü farkındalıkları, öz - yeterlik algıları, yabancı dile yönelik kaygıları, tutumları ve akademik başarılarının incelenmesi Examination of prep-class students' metacognitive awareness, self - efficacy beliefs, foreign language anxiety levels, foreign language attitudes and academic achievement in foreign language

YUNUS DOĞAN (2016). , Yapıldığı Yer: FIRAT ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. MURAT TUNCER
Doktora   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
275. İlkokul öğrencilerinin okul psikolojik danışma ve rehberlik servisine ilişkin görüşleri Opinions of primary school students about school guidance and counseling services

SELİN ÇETİN (2016). , Yapıldığı Yer: SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. AHMET ESKİCUMALI
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
276. Okul öncesi dönemde erken matematik yeteneği düzeyleri Levels of early mathematics ability in the preschool period

MEHMET CEYLAN (2016). , Yapıldığı Yer: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. AHMET MURAT ELLEZ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
277. 5. sınıf "maddenin değişimi" ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi The effect of context based learning used in 5th grade "change of substance" unit on the students' levels of association the knowledge with daily life, academic achievements and attitudes towards science lesson

FİLİZ KARA (2016). , Yapıldığı Yer: ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. DİLEK ÇELİKLER
Doktora   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
278. Pinokyo öyküsünün animasyon tekniği kullanılarak öğretimi Teaching with animation technique story of Pinocchio

İLHAM YILDIRIMKAYA (2016). , Yapıldığı Yer: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. BURCU GÜNAY
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
279. Öğrenme amaçlı ''mektup yazma etkinliği''nin İngilizce dersinde akademik başarıya, derse karşı tutuma ve üstbiliş düzeyine etkisi The effect of applying the "writing letter" to learn in English class on the academic achievement, attitude to lesson and metacognition level

AYHAN İNCİRCİ (2016). , Yapıldığı Yer: BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. RAMAZAN ŞÜKRÜ PARMAKSIZ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
280. İletişime dayalı yerel Almanca ders kitaplarında dilbilgisi Grammer in communicative local German course book

PINAR DOLAŞ (2016). , Yapıldığı Yer: HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. AYTEN GENÇ
Yüksek Lisans   Türkçe   Alman Dili ve Edebiyatı , Eğitim ve Öğretim
281. Fen bilimleri öğretmen adaylarının grafikleri okuma, yorumlama ve hazırlama becerilerinin incelenmesi Examining science teacher candidates'abilities on reading, interpreting and preparing of graphs

FATMA TARAKÇI (2016). , Yapıldığı Yer: KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. ABDULLAH AYDIN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
282. Türkçe öğretiminde elektronik ders kitabı kullanmanın başarı, öz yeterlik inançları ve tutuma etkisi The effects of usi̇ng electroni̇c books on academi̇c achevement, self-effi̇cacy beli̇efs and atti̇tudes towards turki̇sh teachi̇ng

PAKİZE URFALI DADANDI (2016). , Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. MURAT ÖZBAY
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
283. İşbirlikli öğrenmenin öğrenme stilleri üzerine etkisi The effect of cooperative learning on learning styles

MAHMUT TUNÇ (2016). , Yapıldığı Yer: RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. YILMAZ GEÇİT
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
284. Sivas ilinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okul iklimine etkisine ilişkin görüşlerin incelenmesi The study of the views regarding the impact on school climate of foreign students in the province of Sivas

ÇETİN ÖZDEMİR (2016). , Yapıldığı Yer: CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. SONER DOĞAN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
285. İnsan ve çevre ilişkileri ünitesinin çoklu yazma etkinlikleri kullanılarak öğretilmesinin değerlendirilmesi An evaluation based on exercising multiple writing activities on the unit of "human and environmental relationships"

MUSTAFA KAVAKLI (2016). , Yapıldığı Yer: NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MEHMET MUTLU
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
286. Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi Evaluation of the teaching programme developed under the name of svet i̇nformatics teknologies course in the secondary schools via the teachers

EMRE DOMAÇ (2016). , Yapıldığı Yer: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. GÜRKAN ERGEN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
287. Çoklu yetersizliğe sahip çocuğu olan ebeveynlerin yılmazlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi Investigation of resilience levels of parents with children with multiple disorders based on different variables

SİNEM KADI (2016). , Yapıldığı Yer: ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MÜZEYYEN ELDENİZ ÇETİN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
288. Kadınların okuma - yazma kursarına katılmama nedenleri ve karşılaştıkları güçlüklerle baş etme stratejileri Reasons of women for non-participation to adult literacy courses and their strategies to cope with challenges they face

NAGİHAN GÖKÇE (2016). , Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
289. İlköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi yaşamımızdaki elektrik ünitesinde öğrenci günlüklerinin kullanımının öğrencilerin üst bilişsel beceri gelişimine ve başarılarına etkisi The effects of keeping the student diaries for electricity unit i̇n 7th grade Science and Technology course on the students' metacognitive development and academic achievement

EMİN DEMİRCİ (2016). , Yapıldığı Yer: PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. İSMAİL UYSAL
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
290. Okulların değişime açıklığı ile öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki: Kayseri ili bağımsız anaokulları örneği The correlation between job satisfaction and organizational commitment levels of teachers' with openness to change of schools: Sample of Kayseri provincial independent kindergardens

CANAN URAT (2016). , Yapıldığı Yer: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. ABDULLAH IŞIKLAR
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
291. İlkokul müdürlerinin karizmatik liderlik özellikleriyle ve okullarındaki öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki The relati̇onshi̇p between the chari̇smati̇c charcteri̇sti̇c of leadershi̇ps of the elemntry school pri̇nci̇pals and thei̇r teachers' moti̇vati̇on

BÜLENT IŞIK (2016). , Yapıldığı Yer: YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. HALİL IŞIK
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
292. Okulöncesi öğretmen adaylarının içsel motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Examining the prospective preschool teacher's intrinsic motivations by the means of several variables

KADİFE KOYUNCU (2016). , Yapıldığı Yer: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. ÇAVUŞ ŞAHİN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
293. Öğretmen adaylarının Alice deneyimi: 3B ortamda programlama Prospective teachers' experiences on Alice: Programming in 3D environment

EMRAH KAYABAŞI (2016). , Yapıldığı Yer: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. SEMİRAL ÖNCÜ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
294. İlkokul öğrencilerine yönelik çevre tutum ölçeği geliştirme çalışması A study of developing an environmental attitude scale for primary school students

ZÜLFİYE MELİS DEMİR (2016). , Yapıldığı Yer: ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. EYÜP ARTVİNLİ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
295. Program evaluation of an English language teacher education practicum: Insights from supervisors, student teachers, and graduates İngilizce öğretmeni eğitimi öğretmenlik uygulaması programı değerlendirmesi: Uygulamadan sorumlu öğretim elemanları, İngilizce öğretmeni adayları ve mezunlardan görüşler

KIYMET MERVE CELEN (2016). , Yapıldığı Yer: BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. SUMRU AKCAN
Yüksek Lisans   İngilizce   Eğitim ve Öğretim
296. Influence of the Erasmus Student Mobility Programme on competence development of students Erasmus Öğrenci Değişim Programının öğrencilerin yeterlik gelişimlerine etkisi

AYÇA ALTAY (2016). , Yapıldığı Yer: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. BİNNUR İLTER
Yüksek Lisans   İngilizce   Eğitim ve Öğretim
297. Mesleki ve teknik eğitim kurumları öğretmenlerinin iş güvenliği algısının değerlendirilmesi Assessment of teacher's safety perception in vocational and technical education

EMİNE ÖZBAŞTÜRK (2016). , Yapıldığı Yer: GEDİZ ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. BARIŞ YILMAZ
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır.
298. Yabancı uyruklu öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi (bir aksiyon araştırması) Improving writing skills of foreign students (an action research study)

ÖMÜR DİNCEL (2016). , Yapıldığı Yer: GİRESUN ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): DOÇ. DR. SEDAT MADEN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
299. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çevre duyarlılıkarının değerlendirilmesi (Fethiye örneği) Evaluation of social studies teachers' environment sensitivity (Example of Fethiye)

MUZAFFER ERDOĞAN (2016). , Yapıldığı Yer: MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA GİRGİN
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim
300. Sanat eğitimi alan ve almayan ergenlerin mizah tarzlarının ve kişilerarası problem çözme becerilerinin incelenmesi Study of adolescents' humor styles and interpersonal problem solving skills who are being educated in arts with those who are not

ELİFCAN DİDİN (2016). , Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Danışman(lar): PROF. DR. AYSEL KÖKSAL AKYOL
Yüksek Lisans   Türkçe   Eğitim ve Öğretim