2024 |
NESLİHAN ÖZCAN |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL TARİH ETKİNLİKLERİ İLE ZAMANI VE KRONOLOJİYİ ALGILAMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2024 |
ÖZGÜR UĞUZ |
Aşağı Melendiz Çayı Havzası'nın jeomorfolojisi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2024 |
AYSİMA DURMAZ |
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlıkları ve dijital vatandaşlıkları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2024 |
SEVAL ŞAFAK |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunmasının Milli Bilincin Gelişmesindeki Etkisi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2023 |
FAİK BULDU |
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel miras ve sanal müzeler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2023 |
KAMİLE KILIÇKAYA |
Sosyal bilgiler eğitiminde kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği kapsamında kuşaklar arası kültür aktarımının incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2023 |
HATİCE ADAY |
İttihat ve Terakki dönemi vatandaşlık eğitimi politikaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2023 |
AYŞE ŞAHİN |
Sınıf öğretmeni değişikliğinin vatandaşlık aktarımı çerçevesinde öğrencilere etkisinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
YASEMİN AYYILDIZ |
Kayseri'de yerel coğrafi bilgi bağlamında halk takvimi ve halk meteorolojisinin değerlendirilmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
MERYEM YÖRÜSÜN |
Sarıkeçili yörüklerinin kış yaşamı özelliklerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
EMRAH UYAR |
"Ne Mutlu Türküm Diyene" özdeyişinin Sosyal Bilgiler Eğitimi açısından öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
ALİ GÖKHAN SÜRER |
Hırka Dağı ve çevresinin (Nevşehir) jeomorfolojisi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
FATMA KANTEMİZ |
Azerbaycan akademisyenlerinin coğrafya ders kitapları bağlamında türk dünyası vatandaşlığı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
TAMER SERDAR GÖZÜM |
Özel okullardaki sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul aile işbirliği çerçevesinde karşılaştığı güçlüklerin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
ADNAN AKIN TOSUN |
5.sınıf sosyal bilgiler ders kitabının türk kültür değerleri açısından incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
ŞEYMA UMUŞ |
Sosyal bilgiler eğitimi açısından kültürün güncellenmesinde sosyal medyanın rolünün değerlendirilmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
RAMAZAN ÇAPRAZ |
7.sınıf sosyal bilgiler dersinde 5N1K yöntemi ile ders sonlandırmanın öğrencinin akademik başarısı ve kalıcılığına etkisi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2022 |
İSMAİL KAYAN |
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının
Öğretmenlik Alan Bilgisi Testine Yansımasına Yönelik Görüşleri |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
SAYGIN KIRKOĞLU |
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygılarının belirlenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
SAYGIN KIRKOĞLU |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN BLOKZİNCİR TEKNOLOJİSİNE VE BU TEKNOLOJİNİN EĞİTİMDE KULLANILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
ŞEVAL NİDA ÖZDEN |
Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaöğretim sosyal bilgiler dersi 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve tutumuna etkisi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
RUKİYYE ÖĞDÜR |
Sosyal bilgiler öğretiminde öğretmen adaylarının dijital öykü kavramına yönelik görüşlerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
SAMED AKAR |
Ortaokul öğrencilerinin kamu yararı değerine ilişkin görüşleri |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
HÜLYA KARATAŞ |
Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel oyun kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
ASLI ÖZYÜREK |
Çevre eğitimi dersinde yaratıcı drama uygulamalarının empati becerisini geliştirmesine etkisinin öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
MESUT GÜRLER |
Tufanbeyli'nin (Adana) kültürel coğrafya özelliklerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2021 |
NESRİN ARSLAN |
Konya'da sürdürülen Şivlilik geleneğinin sosyal bilgiler dersi kültür aktarımı açısından değerlendirilmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2020 |
MUHAMMED ÇETİN |
Karanfil dağı (Pozantı-Adana) ve yakın çevresinin bitki coğrafyası özellikleri |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2020 |
MUHAMMED MUSTAFA ÖZDEL |
Diyarbakır havzasında sıcaklık ve yağış parametrelerinin trend analizi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2020 |
DİDEM ECE MAGAT |
Sosyal bilgiler öğretiminde antropolojik kavramların öğrenci görüşlerine göre incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2020 |
TALAT GEDİK |
Develi Dağı'nın bitki coğrafyası özelliklerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2019 |
OKAN DİLEK |
Neşet Ertaş türkülerindeki sosyal bilgiler dersi değerleri |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2019 |
MUHAMMED ÇETİN |
KARANFİL DAĞI VE YAKIN ÇEVRESİNİN BİTKİ COĞRAFYASI ÖZELLİKLERİ |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2019 |
ELİF ÖZEN |
Merhamet değerinin sosyal bilgiler dersinde kullanmına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2019 |
ASLI ÖZYÜREK |
Yaratıcı Drama Etkinliklerinin, Öğretmen Adaylarının Empati Becerisi Düzeyine Etkisi |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2017 |
ESRA YAYLAK |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YAPAY ZEKA KULLANIMININ ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK BECERİSİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
2011 |
NİHAL YILDIZ |
Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları yerin kültürü ile etkileşiminin değerlendirilmesi |
Selçuk Üniversitesi |
2010 |
ARZU BAHÇE |
Hayat bilgisi öğretiminde değerlerin kazandırılma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi |
Selçuk Üniversitesi |