MEHMET BİÇİCİ

DOÇENT MEHMET BİÇİCİ

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/TARİH BÖLÜMÜ/TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ ANABİLİM DALI/

Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı Atatürk İlkeleri ve Cumhuriyet Tarihi Atatürk İlkeleri ve Cumhuriyet Tarihi
Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2025 GÜVEN KEMERKAYA Yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin sosyal bilgiler dersi başarısı ile öğrenme ve yenilik becerilerine etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 BAKİ ALTUNAL Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretim yaklaşımları ile ilgili düşüncelerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 ABDULBASİR BUCAK Web 2.0 araçlarının sosyal bilgiler dersinde kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve dijital okuryazarlık becerilerine etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 SELDA UZUN Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı öğrenme ortamlarının değişim ve sürekliliği algılama becerisine etkisinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 NEŞE PEKER Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Sosyal Bilgiler Etkinlikleri İle Kültürel Miras Farkındalığının Geliştirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 RUKİYYE ÖĞDÜR Sosyal Bilgiler Eğitiminde Sembolik Şiddet Kavramının İncelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 FUAT ÖZCAN Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sıfır atık politikasına ilişkin tutumlarının ve davranış algılarının incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 SEFA GEDİK Ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı sosyal bilgiler öğretiminin öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine, akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 AYŞEN TÜKEL Etkinlik temelli sosyal bilgiler eğitiminin okul öncesi çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 MUSTAFA SARIBAŞ STEM yaklaşımı ile planlanan coğrafya derslerinin öğrencilerin tutum ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 AYŞE ÜNALMIŞ Sosyal bilgiler öğretiminde kanıt temelli öğretim uygulamasının bilimsel düşünme ve karar verme becerilerine etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 SEMA AĞAOĞLU TAŞCI SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYOLOJİ TEMELİNİN SOSYOLOJİK VAKALARDAKİ KARŞILIĞININ İNCELENMESİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 İSMAİL ÇOLAK SOSYAL BİLGİLERDE ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA VE VATANDAŞLIK BİLİNCİNE ETKİSİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 DİLEK AKÇA Coğrafya öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile 21. yüzyıl öğretmen becerilerinin kullanımları arasındaki ilişki Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 YASEMİN ÖZER KOÇAK Sosyal bilgiler dersiyle ilişkilendirilmiş ingilizce dersinin başarı ve kültürel farkındalığa etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 AHMET GALİP YÜCEL Sosyal bilgiler eğitiminde argüman odaklı ve yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim ile eleştirel düşünmenin geliştirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2020 AYŞE ÜNALMIŞ SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KANIT KULLANMA BECERİSİNİN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL YETKİNLİK VE BİLİM/TEKNOLOJİDE TEMEL YETKİNLİKLERİNE ETKİSİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2024 NESLİHAN ÖZCAN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL TARİH ETKİNLİKLERİ İLE ZAMANI VE KRONOLOJİYİ ALGILAMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 ÖZGÜR UĞUZ Aşağı Melendiz Çayı Havzası'nın jeomorfolojisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 AYSİMA DURMAZ Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknoloji okuryazarlıkları ve dijital vatandaşlıkları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2024 SEVAL ŞAFAK Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunmasının Milli Bilincin Gelişmesindeki Etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 FAİK BULDU Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel miras ve sanal müzeler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 KAMİLE KILIÇKAYA Sosyal bilgiler eğitiminde kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği kapsamında kuşaklar arası kültür aktarımının incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 HATİCE ADAY İttihat ve Terakki dönemi vatandaşlık eğitimi politikaları ve uygulamalarının değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2023 AYŞE ŞAHİN Sınıf öğretmeni değişikliğinin vatandaşlık aktarımı çerçevesinde öğrencilere etkisinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 YASEMİN AYYILDIZ Kayseri'de yerel coğrafi bilgi bağlamında halk takvimi ve halk meteorolojisinin değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 MERYEM YÖRÜSÜN Sarıkeçili yörüklerinin kış yaşamı özelliklerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 EMRAH UYAR "Ne Mutlu Türküm Diyene" özdeyişinin Sosyal Bilgiler Eğitimi açısından öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 ALİ GÖKHAN SÜRER Hırka Dağı ve çevresinin (Nevşehir) jeomorfolojisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 FATMA KANTEMİZ Azerbaycan akademisyenlerinin coğrafya ders kitapları bağlamında türk dünyası vatandaşlığı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 TAMER SERDAR GÖZÜM Özel okullardaki sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul aile işbirliği çerçevesinde karşılaştığı güçlüklerin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 ADNAN AKIN TOSUN 5.sınıf sosyal bilgiler ders kitabının türk kültür değerleri açısından incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 ŞEYMA UMUŞ Sosyal bilgiler eğitimi açısından kültürün güncellenmesinde sosyal medyanın rolünün değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 RAMAZAN ÇAPRAZ 7.sınıf sosyal bilgiler dersinde 5N1K yöntemi ile ders sonlandırmanın öğrencinin akademik başarısı ve kalıcılığına etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2022 İSMAİL KAYAN Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Öğretmenlik Alan Bilgisi Testine Yansımasına Yönelik Görüşleri Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 SAYGIN KIRKOĞLU Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygılarının belirlenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 SAYGIN KIRKOĞLU SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN BLOKZİNCİR TEKNOLOJİSİNE VE BU TEKNOLOJİNİN EĞİTİMDE KULLANILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 ŞEVAL NİDA ÖZDEN Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaöğretim sosyal bilgiler dersi 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve tutumuna etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 RUKİYYE ÖĞDÜR Sosyal bilgiler öğretiminde öğretmen adaylarının dijital öykü kavramına yönelik görüşlerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 SAMED AKAR Ortaokul öğrencilerinin kamu yararı değerine ilişkin görüşleri Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 HÜLYA KARATAŞ Sosyal bilgiler öğretiminde eğitsel oyun kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 ASLI ÖZYÜREK Çevre eğitimi dersinde yaratıcı drama uygulamalarının empati becerisini geliştirmesine etkisinin öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 MESUT GÜRLER Tufanbeyli'nin (Adana) kültürel coğrafya özelliklerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2021 NESRİN ARSLAN Konya'da sürdürülen Şivlilik geleneğinin sosyal bilgiler dersi kültür aktarımı açısından değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2020 MUHAMMED ÇETİN Karanfil dağı (Pozantı-Adana) ve yakın çevresinin bitki coğrafyası özellikleri Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2020 MUHAMMED MUSTAFA ÖZDEL Diyarbakır havzasında sıcaklık ve yağış parametrelerinin trend analizi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2020 DİDEM ECE MAGAT Sosyal bilgiler öğretiminde antropolojik kavramların öğrenci görüşlerine göre incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2020 TALAT GEDİK Develi Dağı'nın bitki coğrafyası özelliklerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2019 OKAN DİLEK Neşet Ertaş türkülerindeki sosyal bilgiler dersi değerleri Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2019 MUHAMMED ÇETİN KARANFİL DAĞI VE YAKIN ÇEVRESİNİN BİTKİ COĞRAFYASI ÖZELLİKLERİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2019 ELİF ÖZEN Merhamet değerinin sosyal bilgiler dersinde kullanmına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2019 ASLI ÖZYÜREK Yaratıcı Drama Etkinliklerinin, Öğretmen Adaylarının Empati Becerisi Düzeyine Etkisi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2017 ESRA YAYLAK SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YAPAY ZEKA KULLANIMININ ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL OKURYAZARLIK BECERİSİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2011 NİHAL YILDIZ Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları yerin kültürü ile etkileşiminin değerlendirilmesi Selçuk Üniversitesi
2010 ARZU BAHÇE Hayat bilgisi öğretiminde değerlerin kazandırılma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi Selçuk Üniversitesi