1 |
Elementary teachers’ perceptions of technology use in their classroom
AHMET OĞUZ AKÇAY,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,HALIT ARSLAN
(02.03.2015
-06.03.2015
)
, Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference
, 2015
Uluslararası Tam metin bildiri |
||
2 |
Technology and reading for students with learning disabilities, autism, and English language learners
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,AHMET OĞUZ AKÇAY
(02.03.2015
-06.03.2015
)
, Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference
, 2015
Uluslararası Tam metin bildiri |
||
3 |
Factors influencing treatment acceptability: A review of the literature
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SULEYMAN AKCIL
(01.04.2016
-01.04.2016
)
, Yayın Yeri:31st Annual Graduate Research Symposium
, 2016
Uluslararası Özet bildiri |
||
4 |
Treatment acceptability in special education: Models, measures, and considerations for intervention planning
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Brian R Barber,Andrew L Wiley
(13.04.2016
-16.04.2016
)
, Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2016
, 2016
Uluslararası Özet bildiri |
||
5 |
Developing Accessible Lesson Plans with Universal Design for Learning (UDL)
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(08.03.2021
-13.03.2021
)
, Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2021
, 2021
Uluslararası Özet bildiri |
||
6 |
How Do Elementary School Teachers Perceive and Intervene Problem Behavior in Their Inclusive Classrooms in Turkey?
MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SEMA TAN
(18.11.2021
-20.11.2021
)
, Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2021
, 2021
Uluslararası Özet bildiri |
||
7 |
Culturally Responsive Behavioral Practices for Culturally and Linguistically Diverse Students
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(17.10.2023
-18.10.2023
)
, Yayın Yeri:14. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu
, 2023
Uluslararası Özet bildiri |
||
8 |
Repeated reading intervention for students with reading problems
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(18.04.2014
-18.04.2014
)
, Yayın Yeri:11th Annual Educational Research Exchange Conference
, 2014
Uluslararası Özet bildiri |
||
9 |
Özel Eğitimde Yeni Yaklaşımlar: Yüksek Kazanımlı Temel Uygulamalar (High Leverage Practices)
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(16.10.2020
-18.10.2020
)
, Yayın Yeri:30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
, 2020
Ulusal Özet bildiri |
||
10 |
Peer Bullying Victimization Among Primary School
Students With and Without Special Needs in Turkey
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Özge Çevik
(19.11.2022
-22.11.2022
)
, Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2022
, 2022
Uluslararası Özet bildiri |
||
11 |
Technology for students with reading problems
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(01.02.2015
-01.02.2015
)
, Yayın Yeri:12th Annual Educational Research Exchange (ERE)Conference
, 2015
Uluslararası Özet bildiri |
||
12 |
Bilim Alani Olarak Ozel Egitim: Ozel Egitim Alanindaki Arastirmacilarin Gorusleri
MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(02.11.2022
-04.11.2022
)
, Yayın Yeri:32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
, 2022
Ulusal Özet bildiri |
||
13 |
The effects of cultural perspectives on applications and limitations of family involvement in the small steps early intervention program in Turkey and the United States
Orhan Simsek,HANIFE ECE UGURLU,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(21.03.2011
-23.03.2011
)
, Yayın Yeri:Annual Interdisciplinary Learning and Teaching Colloquium
, 2011
Uluslararası Özet bildiri |
||
14 |
Research on treatment acceptability: Implications for improving educational practices and outcomes for students with EBD
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,BRIAN R BARBER,ANDREW L WILEY
(29.10.2015
-31.10.2015
)
, Yayın Yeri:39th Annual The Teacher Educators for Children with BehaviorDisorders (TECBD) Conference
, 2015
Uluslararası Özet bildiri |
||
15 |
A Matter of Social Validity: Examining the Acceptability of Behavioral Interventions
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,MUHAMMED AKİF KARAL
(20.11.2021
-22.11.2021
)
, Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference
, 2021
Uluslararası Özet bildiri |
||
16 |
What does research tell us about poverty? A special education perspective
JENNIFER WEBB,ANDREW L WILEY,SETH RINGOLD,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(09.04.2014
-12.04.2014
)
, Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2014
, 2014
Uluslararası Özet bildiri |
||
17 |
Co-teaching Practices in Turkey: A Review of Literature
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(19.09.2023
-20.09.2023
)
, Yayın Yeri:12. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi
, 2023
Uluslararası Özet bildiri |
1 | Elementary teachers’ perceptions of technology use in their classroom
AHMET OĞUZ AKÇAY,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,HALIT ARSLAN
(02.03.2015
-06.03.2015
)
, Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference
, 2015
Uluslararası Tam metin bildiri |
||
2 | Technology and reading for students with learning disabilities, autism, and English language learners
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,AHMET OĞUZ AKÇAY
(02.03.2015
-06.03.2015
)
, Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference
, 2015
Uluslararası Tam metin bildiri |
||
3 | Factors influencing treatment acceptability: A review of the literature
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SULEYMAN AKCIL
(01.04.2016
-01.04.2016
)
, Yayın Yeri:31st Annual Graduate Research Symposium
, 2016
Uluslararası Özet bildiri |
||
4 | Treatment acceptability in special education: Models, measures, and considerations for intervention planning
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Brian R Barber,Andrew L Wiley
(13.04.2016
-16.04.2016
)
, Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2016
, 2016
Uluslararası Özet bildiri |
||
5 | Developing Accessible Lesson Plans with Universal Design for Learning (UDL)
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(08.03.2021
-13.03.2021
)
, Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2021
, 2021
Uluslararası Özet bildiri |
||
6 | How Do Elementary School Teachers Perceive and Intervene Problem Behavior in Their Inclusive Classrooms in Turkey?
MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SEMA TAN
(18.11.2021
-20.11.2021
)
, Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2021
, 2021
Uluslararası Özet bildiri |
||
7 | Culturally Responsive Behavioral Practices for Culturally and Linguistically Diverse Students
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(17.10.2023
-18.10.2023
)
, Yayın Yeri:14. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu
, 2023
Uluslararası Özet bildiri |
||
8 | Repeated reading intervention for students with reading problems
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(18.04.2014
-18.04.2014
)
, Yayın Yeri:11th Annual Educational Research Exchange Conference
, 2014
Uluslararası Özet bildiri |
||
10 | Peer Bullying Victimization Among Primary School
Students With and Without Special Needs in Turkey
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Özge Çevik
(19.11.2022
-22.11.2022
)
, Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2022
, 2022
Uluslararası Özet bildiri |
||
11 | Technology for students with reading problems
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(01.02.2015
-01.02.2015
)
, Yayın Yeri:12th Annual Educational Research Exchange (ERE)Conference
, 2015
Uluslararası Özet bildiri |
||
13 | The effects of cultural perspectives on applications and limitations of family involvement in the small steps early intervention program in Turkey and the United States
Orhan Simsek,HANIFE ECE UGURLU,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(21.03.2011
-23.03.2011
)
, Yayın Yeri:Annual Interdisciplinary Learning and Teaching Colloquium
, 2011
Uluslararası Özet bildiri |
||
14 | Research on treatment acceptability: Implications for improving educational practices and outcomes for students with EBD
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,BRIAN R BARBER,ANDREW L WILEY
(29.10.2015
-31.10.2015
)
, Yayın Yeri:39th Annual The Teacher Educators for Children with BehaviorDisorders (TECBD) Conference
, 2015
Uluslararası Özet bildiri |
||
15 | A Matter of Social Validity: Examining the Acceptability of Behavioral Interventions
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,MUHAMMED AKİF KARAL
(20.11.2021
-22.11.2021
)
, Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference
, 2021
Uluslararası Özet bildiri |
||
16 | What does research tell us about poverty? A special education perspective
JENNIFER WEBB,ANDREW L WILEY,SETH RINGOLD,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(09.04.2014
-12.04.2014
)
, Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2014
, 2014
Uluslararası Özet bildiri |
||
17 | Co-teaching Practices in Turkey: A Review of Literature
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(19.09.2023
-20.09.2023
)
, Yayın Yeri:12. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi
, 2023
Uluslararası Özet bildiri |
9 | Özel Eğitimde Yeni Yaklaşımlar: Yüksek Kazanımlı Temel Uygulamalar (High Leverage Practices)
NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(16.10.2020
-18.10.2020
)
, Yayın Yeri:30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
, 2020
Ulusal Özet bildiri |
||
12 | Bilim Alani Olarak Ozel Egitim: Ozel Egitim Alanindaki Arastirmacilarin Gorusleri
MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL
(02.11.2022
-04.11.2022
)
, Yayın Yeri:32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
, 2022
Ulusal Özet bildiri |