EYLÜL KABAKÇI GÜNAY

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ EYLÜL KABAKÇI GÜNAY

İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/İKTİSAT BÖLÜMÜ/İKTİSADİ GELİŞME VE ULUSLARARASI İKTİSAT ANABİLİM DALI/

Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı Makro İktisat Büyüme , Dışa Açık Makro İktisat , Gelişme Ekonomisi
1 Elementary teachers’ perceptions of technology use in their classroom

AHMET OĞUZ AKÇAY,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,HALIT ARSLAN (02.03.2015 -06.03.2015 ) , Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference , 2015

Uluslararası   Tam metin bildiri

2 Technology and reading for students with learning disabilities, autism, and English language learners

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,AHMET OĞUZ AKÇAY (02.03.2015 -06.03.2015 ) , Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference , 2015

Uluslararası   Tam metin bildiri

3 Factors influencing treatment acceptability: A review of the literature

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SULEYMAN AKCIL (01.04.2016 -01.04.2016 ) , Yayın Yeri:31st Annual Graduate Research Symposium , 2016

Uluslararası   Özet bildiri

4 Treatment acceptability in special education: Models, measures, and considerations for intervention planning

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Brian R Barber,Andrew L Wiley (13.04.2016 -16.04.2016 ) , Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2016 , 2016

Uluslararası   Özet bildiri

5 Developing Accessible Lesson Plans with Universal Design for Learning (UDL)

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (08.03.2021 -13.03.2021 ) , Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2021 , 2021

Uluslararası   Özet bildiri

6 How Do Elementary School Teachers Perceive and Intervene Problem Behavior in Their Inclusive Classrooms in Turkey?

MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SEMA TAN (18.11.2021 -20.11.2021 ) , Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2021 , 2021

Uluslararası   Özet bildiri

7 Culturally Responsive Behavioral Practices for Culturally and Linguistically Diverse Students

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (17.10.2023 -18.10.2023 ) , Yayın Yeri:14. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu , 2023

Uluslararası   Özet bildiri

8 Repeated reading intervention for students with reading problems

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (18.04.2014 -18.04.2014 ) , Yayın Yeri:11th Annual Educational Research Exchange Conference , 2014

Uluslararası   Özet bildiri

9 Özel Eğitimde Yeni Yaklaşımlar: Yüksek Kazanımlı Temel Uygulamalar (High Leverage Practices)

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (16.10.2020 -18.10.2020 ) , Yayın Yeri:30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , 2020

Ulusal   Özet bildiri

10 Peer Bullying Victimization Among Primary School Students With and Without Special Needs in Turkey

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Özge Çevik (19.11.2022 -22.11.2022 ) , Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2022 , 2022

Uluslararası   Özet bildiri

11 Technology for students with reading problems

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (01.02.2015 -01.02.2015 ) , Yayın Yeri:12th Annual Educational Research Exchange (ERE)Conference , 2015

Uluslararası   Özet bildiri

12 Bilim Alani Olarak Ozel Egitim: Ozel Egitim Alanindaki Arastirmacilarin Gorusleri

MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (02.11.2022 -04.11.2022 ) , Yayın Yeri:32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , 2022

Ulusal   Özet bildiri

13 The effects of cultural perspectives on applications and limitations of family involvement in the small steps early intervention program in Turkey and the United States

Orhan Simsek,HANIFE ECE UGURLU,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (21.03.2011 -23.03.2011 ) , Yayın Yeri:Annual Interdisciplinary Learning and Teaching Colloquium , 2011

Uluslararası   Özet bildiri

14 Research on treatment acceptability: Implications for improving educational practices and outcomes for students with EBD

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,BRIAN R BARBER,ANDREW L WILEY (29.10.2015 -31.10.2015 ) , Yayın Yeri:39th Annual The Teacher Educators for Children with BehaviorDisorders (TECBD) Conference , 2015

Uluslararası   Özet bildiri

15 A Matter of Social Validity: Examining the Acceptability of Behavioral Interventions

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,MUHAMMED AKİF KARAL (20.11.2021 -22.11.2021 ) , Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference , 2021

Uluslararası   Özet bildiri

16 What does research tell us about poverty? A special education perspective

JENNIFER WEBB,ANDREW L WILEY,SETH RINGOLD,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (09.04.2014 -12.04.2014 ) , Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2014 , 2014

Uluslararası   Özet bildiri

17 Co-teaching Practices in Turkey: A Review of Literature

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (19.09.2023 -20.09.2023 ) , Yayın Yeri:12. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi , 2023

Uluslararası   Özet bildiri

1 Elementary teachers’ perceptions of technology use in their classroom

AHMET OĞUZ AKÇAY,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,HALIT ARSLAN (02.03.2015 -06.03.2015 ) , Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference , 2015

Uluslararası   Tam metin bildiri

2 Technology and reading for students with learning disabilities, autism, and English language learners

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,AHMET OĞUZ AKÇAY (02.03.2015 -06.03.2015 ) , Yayın Yeri:Society for Information Technology, Teacher Education 26th International Conference , 2015

Uluslararası   Tam metin bildiri

3 Factors influencing treatment acceptability: A review of the literature

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SULEYMAN AKCIL (01.04.2016 -01.04.2016 ) , Yayın Yeri:31st Annual Graduate Research Symposium , 2016

Uluslararası   Özet bildiri

4 Treatment acceptability in special education: Models, measures, and considerations for intervention planning

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Brian R Barber,Andrew L Wiley (13.04.2016 -16.04.2016 ) , Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2016 , 2016

Uluslararası   Özet bildiri

5 Developing Accessible Lesson Plans with Universal Design for Learning (UDL)

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (08.03.2021 -13.03.2021 ) , Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2021 , 2021

Uluslararası   Özet bildiri

6 How Do Elementary School Teachers Perceive and Intervene Problem Behavior in Their Inclusive Classrooms in Turkey?

MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,SEMA TAN (18.11.2021 -20.11.2021 ) , Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2021 , 2021

Uluslararası   Özet bildiri

7 Culturally Responsive Behavioral Practices for Culturally and Linguistically Diverse Students

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (17.10.2023 -18.10.2023 ) , Yayın Yeri:14. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu , 2023

Uluslararası   Özet bildiri

8 Repeated reading intervention for students with reading problems

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (18.04.2014 -18.04.2014 ) , Yayın Yeri:11th Annual Educational Research Exchange Conference , 2014

Uluslararası   Özet bildiri

10 Peer Bullying Victimization Among Primary School Students With and Without Special Needs in Turkey

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,Özge Çevik (19.11.2022 -22.11.2022 ) , Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference 2022 , 2022

Uluslararası   Özet bildiri

11 Technology for students with reading problems

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (01.02.2015 -01.02.2015 ) , Yayın Yeri:12th Annual Educational Research Exchange (ERE)Conference , 2015

Uluslararası   Özet bildiri

13 The effects of cultural perspectives on applications and limitations of family involvement in the small steps early intervention program in Turkey and the United States

Orhan Simsek,HANIFE ECE UGURLU,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (21.03.2011 -23.03.2011 ) , Yayın Yeri:Annual Interdisciplinary Learning and Teaching Colloquium , 2011

Uluslararası   Özet bildiri

14 Research on treatment acceptability: Implications for improving educational practices and outcomes for students with EBD

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,BRIAN R BARBER,ANDREW L WILEY (29.10.2015 -31.10.2015 ) , Yayın Yeri:39th Annual The Teacher Educators for Children with BehaviorDisorders (TECBD) Conference , 2015

Uluslararası   Özet bildiri

15 A Matter of Social Validity: Examining the Acceptability of Behavioral Interventions

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL,MUHAMMED AKİF KARAL (20.11.2021 -22.11.2021 ) , Yayın Yeri:Annual Teacher Educators for Children with Behavior Disorders (TECBD) Conference , 2021

Uluslararası   Özet bildiri

16 What does research tell us about poverty? A special education perspective

JENNIFER WEBB,ANDREW L WILEY,SETH RINGOLD,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (09.04.2014 -12.04.2014 ) , Yayın Yeri:Council for Exceptional Children Convention & Expo 2014 , 2014

Uluslararası   Özet bildiri

17 Co-teaching Practices in Turkey: A Review of Literature

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (19.09.2023 -20.09.2023 ) , Yayın Yeri:12. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi , 2023

Uluslararası   Özet bildiri

9 Özel Eğitimde Yeni Yaklaşımlar: Yüksek Kazanımlı Temel Uygulamalar (High Leverage Practices)

NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (16.10.2020 -18.10.2020 ) , Yayın Yeri:30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , 2020

Ulusal   Özet bildiri

12 Bilim Alani Olarak Ozel Egitim: Ozel Egitim Alanindaki Arastirmacilarin Gorusleri

MUHAMMED AKİF KARAL,NESLİHAN ÜNLÜOL ÜNAL (02.11.2022 -04.11.2022 ) , Yayın Yeri:32. Ulusal Özel Eğitim Kongresi , 2022

Ulusal   Özet bildiri