ONUR KOŞAR

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ONUR KOŞAR

KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/SİMAV TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ENERJİ ANABİLİM DALI/

Mühendislik Temel Alanı Makine Mühendisliği Enerji , Yenilenebilir Enerji Sistemleri , Akışkanlar Mekaniği
1 Osmanlı Hukukunu Kurmak: 16. Yüzyıl Fetvaları Ve Risaleleri Işığında Klasik Osmanlı Hukuku
MÜRTEZA BEDİR,NECMETTİN KIZILKAYA,SÜLEYMAN KAYA,ŞÜKRÜ ÖZEN
-Tübitak 1001 Tamamlandı , 15.09.2019 -15.09.2023 TÜRK LİRASI

Proje Konusu

1001 - Araştırma

2 SAHN-I SEMAN’DAN DARÜLFÜNUN’A OSMANLI’DA İLİM VE FİKİR DÜNYASI ALİMLER, MÜESSESELER VE FİKRİ ESERLER 18. YÜZYIL PROJESİ
ADEM İRMAK,MÜRTEZA BEDİR,OSMAN SACİD ARI,NİLÜFER KALKAN YORULMAZ,AHMET HAMDİ FURAT
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç) Tamamlandı , 01.03.2017 -26.12.2017 TÜRK LİRASI

Proje Konusu

Devletleri ve toplumları tebarüz ettikleri genel özellikleriyle tasnif etmek kadim bir alışkanlık olagelmiştir. Bu alışkanlıkla sadece akademi ve bilim çevrelerinde değil, günlük hayatın içinde de değişik vesilelerle sürekli karşılaşırız. Bazı toplumlar bilim ve düşünce hayatında diğerlerine göre daha ehliyetli ve yaratıcı, bazı topluluklar ise siyasi ve içtimai hayatla ilgili bahislerde başarılı ve yaratıcı kabul edilir. Birinci kısımdan söz edilirken akıllara Grek toplumu gelirken ikinci kısma Roma toplumu örnek verilebilir. Vakıa Grekler bilim ve düşünce hayatında kendilerinden önce veya sonra hiçbir toplulukta göremeyeceğimiz başarılı ve yaratıcı örnekler ortaya koymuş, bilhassa Akdeniz merkezinde teşekkül etmiş uygarlıkların kurucu unsuru haline gelmişledir. Buna mukabil Romalılar siyaset, hukuk ve toplum hayatının çeşitli yönlerinde başarılı örnekler ortaya koymuştur. İslam toplumu söz konusu olduğunda da benzer değerlendirmeler ve tasniflerden söz edilebilir. Mesela İran ve Mısır İslam coğrafyasında bilgi ve düşünce hayatında daha verimli ürünlerin ortaya çıktığı coğrafyalar olmuştur. Tarihin en önemli imparatorluklarından birisi kabul edilen Osmanlı İmparatorluğunun böyle bir tasnifte hangi kısımda yer alacağı değişik vesilelerle tartışılagelen bir mesele olarak hala nihai bir neticeye varılamamıştır. Acaba Osmanlı Devleti ve toplumunu, Grek toplumu gibi bir bilim ve düşünce toplumu olarak mı kabul edeceğiz, yoksa başka dönemlerde ve mekânlarda üretilmiş bilgilerin ve değerlerin tüketildiği bir yer olarak mı göreceğiz? Böyle sorular uzun bir süredir akademik hayatı olduğu kadar sıradan insanları da meşgul etmektedir ve öyle görünüyor ki etmeye de devam edecektir. Bunun en önemli nedeni ise ciddi ilgi gören bu tartışmaları besleyecek ve yönlendirebilecek bilimsel çalışmaların azlığıdır. Bu itibarla Osmanlı düşünce ve bilim hayatı üzerindeki bilimsel faaliyetler ve araştırmalar dünyada ve Türkiye’de büyük bir ilgi uyandırmış olsa bile bu alanda yapılacak çalışmalara duyulan ihtiyaç ortadadır. Osmanlı’da bilim ve düşünce hayatının gelişim seyri, bu hayatın kadim İslam mirasıyla ilişkisi ve ortaya çıkan yeni sorun ve tartışmaların varlığı bizi bir proje hazırlamaya icbar etti.

3 Osmanlı Öncesi Türk Hukuk Tarihi nin Kaynakları Olarak Orta Asya Fıkıh Edebiyatı Vakıf Hukuku
MURTEZA BEDİR
TÜBİTAK PROJESİ Tamamlandı , 84.102 TÜRK LİRASI

Proje Konusu

Orta Asya Türk Hukuku İslam hukuku Vakıf Hanefi mezhebi