-Tübitak 1501 için arama sonuçları Arama sonucu: 23
1
Alternatif ve Yenilikçi Malzemeler Kullanarak Araç Hafifletme Projesi
HAKAN AKGÜN
Bu projede TEMSA'da yeni nesil malzeme ve yöntemler kullanılarak dış pazara yönelik hafifletilmiş araç şasi - gövde ve kompozit dış giydirme parçalarının kullanıldığı yeni tasarım araç geliştirilecektir. Yeni nesil malzeme ve proseslerle elde edilecek komponentlerin kullanıldığı hafifletilmiş araç gövdesi ile farklı ülke pazarlarına yönelik küresel rekabete uygun araç geliştirilmesi ve ulusal ekonomiye olan katkısının arttırılması planlanmaktadır. Günümüzde otomotiv sanayindeki, ürün geliştirme çalışmaları teknolojik yeniliklere paralel olarak büyük oranda ağırlık azaltma çalışmalarına bağlı olarak yeni nesil malzeme ve yöntemlerin kullanımına dayanmaktadır. Bu çalışmada küresel pazara uygun olarak gövde-şasi ve koltuk karkas grubunda ve aynı zamanda kompozit dış giydirme parçaları ile yeni nesil malzemeler kullanılarak hem güvenlik hem de ağırlık kriterlerinin sağlanması amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında farklı kompozit malzeme laminasyonlarının denenmesi ve karakterizasyon neticesinde TEMSA'nın kompozit komponentlerin sayısal analiz yetkinliği kazanımı sağlanacaktır. Proje kapsamında üretilecek olan prototip araç için uluslararası kurum tarafından sertifike edilerek ve onay alınarak, endüstriyelleşme aşaması öncesinde aracın pazar için gerekli tüm şartları sağlaması hedeflenmektedir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.09.2020-31.08.2022
2
Yolcu Otobüsleri İçin Üretilen İlk Yerli Bağımsız Ön Dingil Sistemi ve Araç Tasarımı Projesi
HAKAN AKGÜN
Yurt dışı OEM firmaları, bağımsız ön dingil ve yönlendirme sistemlerini sabit dingillere kıyasla sağladığı üstünlükler nedeniyle, yolcu otobüslerinde yaygın olarak tercih etmektedirler. Türkiye'de otobüs üretimi yapan birçok OEM firması bulunmakta ve özellikle son dönemde bağımsız ön dingil sistemini tercih etmeye başlamışlardır. Yüksek üretim kapasitesine rağmen yerli ve milli bir sistem bulunmadığı için bu ihtiyaç dünyadaki sayılı firmalardan ithal edilerek karşılanmaktadır. Ege Endüstri (EE), bu proje ile ülkemizde yerli uygulaması olmayan, yüksek oranda pazar payı ve aracın önemli bir aksamı olan bağımsız ön dingil ve yönlendirme sisteminin tasarım ve imalatını gerçekleştirerek dışa bağımlılığın önüne geçmeyi hedeflemektedir. Türkiye'nin yenilikçi otomotiv firması TEMSA' nın üreteceği yeni nesil 12-13m uzunluğundaki otobüslerine özel olarak tasarlanacak, ihracat payı olan bu otobüslerle, Türkiye'de tasarlanan ve üretilen bir alt sistem yurt dışında da kendini kanıtlama imkanı bulabilecektir. Tasarım, prototip imalat, montaj, bench ve araç üstü yorulma testlerinin TEMSA ile ortak yapılması planlanmakta, bu proje ile, aracın, yüksek taşıma kapasitesi ve dayanıklılığından ödün vermeden, güvenlik, sürüş kalitesi, konfor, kontrol ve manevra kabiliyetlerinin yerli imkanlarla artırılması amaçlanmaktadır. Üniversite sanayi iş birliği ile ve kapsamlı ARGE çalışmalarıyla gerek firmalar gerekse üniversite bünyesinde çalışan araştırmacılar önemli bir bilgi birikimi edineceklerdir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.02.2017-31.08.2019
3
Development of innovative solid-state electrochromic glasses with Magnetron sputtering method
ALİ KEMAL MAK
-Tübitak 1501 Tamamlandı 25.03.2019-22.12.2021
4
Yerli Kauçuk Torsiyon Süspansiyon Geliştirilmesi
BAŞAK TUNA
-Tübitak 1501 Tamamlandı 23.04.2024-15.05.2024
5
LEO SUSTAİNABİLİTY - PROSES BAZINDA KARBON AYAK İZİ HESAPLANMASI VE AZALTILMASINA YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRİLMESİ
DUYGU YILMAZ EROĞLU
PROSES BAZINDA KARBON AYAK İZİ HESAPLANMASI VE AZALTILMASINA YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRİLMESİ
-Tübitak 1501 Tamamlandı 04.03.2022-23.05.2023
6
OTOBÜS TASARIM ŞABLONU VE TÜREVLERİNİN OLUŞTURULMASI
HAKAN AKGÜN
Özgün tasarım ve yerli sermayeye sahip bir Türk markası olan Temsa Global tarafından tasarlanacak yeni araçlarda ortak tasarım şablonunun oluşturulması ve bu oluşum sonucu söz konusu olabilecek problemlerin çözüm yaklaşımını içeren arge faaliyetleri projenin ana temasını oluşturmaktadır. Proje süresince; aynı tasarım şablonu kullanılarak, farklı boy, yükseklik ve ağırlıktate aynı ürün ailesi içinde yer alan araçlar tasarlanması hedeflenmektedir. Ancak boy, yükseklik ve ağırlık farklılıkları beraberinde araç yapısal mukavemeti, performans problemleri gibi bazı belirsizlikleri de ortaya çıkaracaktır. Söz konusu değişimler sıradan mühendislik yaklaşımlarıyla çözülemeyecek olup, farklılıkların getirmiş olduğu problem olasılıkları yapılacak Ar-Ge faaliyetleriyle (yapı dayanım analizleri, araç dinamiği analizleri ) çözümlenmeye çalışılacaktır. Pazarda standart bir araç için her zaman pay bulmak mümkün olmayabilir. Özellikle Temsa Global gibi müşteri/Pazar odaklı çalışan büyük ölçekli bir firmadan pazarın sürekli olarak değişken talepleri bulunmaktadır. (Yeni opsiyon ve araç varyasyonu talepleri) Bu talebin karşılanmasını en hızlı yapacak faaliyet ortak tasarım şablonu geliştirerek, müşteri istekleri doğrultusunda aracı tasarlamaktan geçmektedir. Bugünkü mevcut yapı itibariyle Temsa Global San ve Tic A.Ş.de yeni bir ürün projesi ortalama 2-3 yıl gibi bir sürede tamamlanmaktadır. Kısa sürede farklı yapıda araç geliştirme yaklaşımıyla pazardaki rakiplerin önüne geçilmesi sağlanacak, en kısa sürede hatasız bir yapı oluşumu başlayacaktır. Özetle söz konusu olan şablonun ve türevlerinin oluşumu sürecinde; karşılaşılabilecek temel problemler (farklı boy, ağırlık ve yüksekliğin getireceği tasarım) çözümü ve beraberindeki (ortak parça kullanım yüzdesi, araç talebi karşılama hızı) kriterlerinin belirlenmesi bu projeyle gerçekleşecektir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.10.2012-31.03.2014
7
Wİ-Fİ CİHAZ PARMAKİZİ VERİTABANI OLUŞTURMA VE OTONOM TANIMA SİSTEMİ
AHMET KAPLAN
Ağda bir problem oluşması durumunda problemin hangi cihazdan kaynaklandığını hızlı ve doğru bir biçimde tespit etmek önem arz etmektedir. Bu kapsamda geliştirilecek yazılım ile sürekli veri madenciliği yapılarak ağa bağlı cihazların etraftan gelen ağ sorgulamalarına verdikleri cevaplar ya da kendi ürettikleri veri trafiği üzerinden kullandıkları protokoller, bu protokollere bağlı ya da cihazlara ait meta verileri incelenerek cihazların parmak izi veri tabanı oluşturulacaktır. Tüm cihazlara ait veri tabanı içerisindeki meta veriler incelenerek belirli desenler (pattern) tespit edilecektir. Bu şekilde oluşturulmuş cihaz parmak izleri ve desenler sayesinde bu imza daha önce cihazlardan toplanarak oluşturulan herhangi bir cihaz imzasıyla örtüşüyor mu diye sözü geçen makine öğrenmesi modelleri oluşturma ve istatistiksel tahminler yapılacaktır. Böylece ağda probleme sebep olan cihazlar otonom bir şekilde tespit edilebilecektir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.09.2022-31.08.2023
8
WİFİ ERİŞİM NOKTASI VERİ ANALİTİĞİ VE OPTİMİZASYONU
AHMET KAPLAN
Günümüzde internet servisinin Wi-Fi Erişim Noktaları üzerinden sağlandığı durumlarda teknolojinin tam kapasite hizmet sunmasına engel olan çeşitli teknik sorunlar bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibi sıralanabilir; * Wi-Fi AP yönlendiricinin legacy bir modem olması (kötü kanal koşullarına adapte olamama), * Wi-Fi AP yönlendiricinin yanlış yere konumlandırılması (kötü kapsama alanı), * Komşu modemlerin aynı kanalda yayın yapması (performansı yarıya düşürür), * Erişim noktası yönlendirici cihazlarında yapılan yanlış kullanıcı konfigürasyonu Projenin amacı; Wi-Fi erişim noktalarından veri toplayarak veri analitiği yöntemleri kullanarak yukarıda sözü geçen problemlerin olup olmadığını algılayıp, problemleri sınıflandırıp; optimizasyonlar yaparak son kullanıcı uygulamaları bazında performansın artırılmasını sağlayan, toplam ağ kapasitesini ve spektrumun kullanımını daha verimli hale getiren bir çözüm sağlamaktır.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.01.2021-30.06.2022
9
UÇAK KALKIŞ SIRALAMASI BELİRLEME YÖNETİMİ (DMAN - DEPARTURE MANAGER) YAZILIMI
UFUK CEBECİ
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.12.2020-01.07.2021
10
Alçak Gerilim Trafo İzleme ve Arıza Kestirimi Sistemi
ULAŞ VURAL
Elektrik arzının düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesi ekonomik faaliyetlerin kesintiye uğramadan sürdürülebilmesi ve vatandaşların günlük faaliyetlerinde zorluklar yaşamaması için gereklidir. Bu nedenle; elektrik üretim kaynaklarının arttırılması ve çeşitlendirilmesi kadar üretilen elektrik enerjisinin etkin bir şekilde tüketim noktalarına ulaştırılması da şarttır. Elektrik iletim ve dağıtım sistemlerinde hatlarının korunması ve geliştirilmesinin yanında bu sistemlerin önemli bir bileşeni olan trafoların çalışır durumda tutulması kritiktir. Proje kapsamında; özellikle gelişmekte olan ülkelerde arızalanma sıklığı daha yüksek olan bu sistemlerin düzenli ve detaylı olarak izlenmesi, toplanan veriler üzerinden gerçekleşen olağan dışı durumların tespit edilmesi ve arızalanma risklerinin yeni nesil makine öğrenmesi yöntemleriyle yüksek doğrulukta kestirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede; trafoların işletim maliyetlerinin düşürülmesine ve enerji kesintilerinin önlenmesine katkı sunulacaktır.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.02.2022-30.04.2023
11
Teknik Olmayan Kayıpların Trafo ve Abone Bazlı Kestirimi ve Uyarı Sistemi
ULAŞ VURAL
Üretilen elektrik enerjisinin etkin bir şekilde dağıtılması ve kullanım oranına bağlı olarak ücretlendirilebilmesi önemlidir. Dağıtımda meydana gelen teknik olmayan kayıplar enerjinin birim maliyetinin artmasının yanında haksız rekabete neden olabilmekte ve daha da kötüsü enerji arz güvenliğine ciddi bir risk oluşturmaktadır. Ülkemizde son dönemde yapılan çalışmalara rağmen resmi teknik olmayan kayıp oranı %12'nin üzerindedir. Bu oran gelişmiş ülkelerde %4 civarındadır. Şirketimizin sahip olduğu uzun dönemli sayaç verileri üzerinde son dönemde etkinliği gösterilmiş makine öğrenmesi algoritmaları kullanılarak teknik olmayan kaybın yüksek doğrulukta tespit edilmesi sağlanacaktır. Bilimsel kaynaklarda son yıllarda izlenen saatlik bazda veri analizini faz, sıcaklık ve abone profil bilgisi ile zenginleştirilerek hem akademik hem de ticari olarak yenilikçi bir çözüm ortaya konulacaktır. Bu sayede teknik olmayan kayıpların ve bunun neden olduğu sorunların azaltılmasına katkı sunulacaktır.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.02.2022-30.04.2023
12
Yüksek Güçlü Servo Motor Sürücüsü Geliştirme Projesi
İSMAİL BAYEZİT
Proje kapsamında hareketi için yüksek güç kapasitesi gerektiren bir Stewart Platformunun geliştirilmesi amacıyla ilk defa yerli olarak geliştirilmiş ve demo olarak sunulmuştur.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.04.2018-31.12.2020
13
Askeri Kara Araçları İçin Donanım İçeren Simülatör Geliştirme Projesi
İSMAİL BAYEZİT
Proje kapsamında Askeri Kara Taşıtlarının Elektronik Sistemlerinin ve Kontrol Yazılımlarının geliştirilmesi ve doğrulanması amacıyla HIL (Hardware-in-the-Loop [Döngüde Donanım]) sistemi geliştirilmiştir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 11.01.2017-31.12.2018
14
Kesme Hattında Kesimi Tamamlanan Malzemeleri İstifleyen ve Otomatik Olarak Taşıyan Robotik Sistem Tasarımı ve Prototip İmalatı
GÖKHAN ATALI
Doğal navigasyon ile yönelim sağlayan endüstriyel mobil robot üretimi
-Tübitak 1501 Tamamlandı 09.08.2021-28.09.2022
15
Otomobiller İçin Yazılım Tabanlı Anahtar (OYA)
HALUK BAYRAM,Murat Erat
-Tübitak 1501 Tamamlandı 12.08.2021-29.08.2023
16
Kurumlardaki Ulaşım İhtiyaçlarının Farklı Alternatifler Üzerinden Verimli Yönetimi İçin Bütünleşik Planlama ve Akıllı Ulaştırma Sisteminin Geliştirilmesi
ULAŞ VURAL
Projemizde geliştirilecek sistemde, kurumların personel ulaşımında kaynak kullanımını planlamak, maliyet ve karbon ayak izi skorlarına yönelik tahminlemeler ile optimum önerileri sunmak amaçlanmaktadır. Geliştirilen sistemde ioT teknolojisiyle personellerin, A noktasından B noktasına giderken kullandıkları tüm ulaşım alternatiflerinin tek bir bütünleşik yapıda gösterilmesi, kullandırılması, takip edilmesi ve firmanın personellerinin mobilite ihtiyaçlarını tek bir platform üzerinde toplamak ve yönetmek amaçlanmaktadır.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.09.2020-28.02.2022
17
Ulaşım Hizmetlerinde Verim Artışına Yönelik Olarak Yapay Zeka Destekli Talep Öngörü ve Dinamik Planlama Sisteminin Geliştirilmesi
ULAŞ VURAL
Projede geliştirilecek sistem öncelikle yeni nesil araç kiralama modelindeki problemleri farklı teknolojilerle çözmeyi ve gelir maksimizasyonunu hedeflemektedir. Güçlendirilmiş talep tahmin modülü ile gelecekteki tahminleri kümelenmiş lokasyonlar üzerinden tahmin edecek, bu tahminleri ve sahanın mevcut durumunu gözeterek optimum planlama yaparak iş emirleri üretecek, jenerik altyapıya sahip bir sistem geliştirilmesi hedeflenmektedir. Projede gerçekleştirilecek çalışmalarla kuruluşumuzun daha önce geliştirdiği araç paylaşım platformunda yapay zeka desteği ile talep öngürüsüne dayalı dinamik planlama özelliği ekleneceğinden verimsizliklerin büyük ölçüde önüne geçilerek gelir maksimizasyonu sağlanması amaçlanmaktadır.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.01.2020-31.12.2021
18
Çok Kriterli Tahminleme ve Risk Analizi Simulasyonu Destekli Geniş Ölçekli Kullanıma Hazır Finansal Planlama ve Analitik Platformu Geliştirilmesi
ULAŞ VURAL
Projede geliştirilecek platform, veri girişi ile başlayıp girilen veriler doğrultusunda kısa ve uzun vade bütçe tahminleri oluşturarak, getiriler ve ihtiyaçların tahminlerine dayalı raporlar üretebilecek ve nihayetinde projeksiyonel mali tabloları kullanıcı hizmetine sunacaktır. Bütçe tahminlemesinde yapay zeka tabanlı bir algoritma geliştirilerek süreç yönetiminin daha başarılı ve subjektif unsurlardan uzak hale getirilmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda geliştirilecek platform, verilerin geçmişte ve gelecekte nasıl olabileceği ile ilgili analitik yapıları aktif olarak kullanarak, finansal sağlık sonuçlarını özetleyen, gelecek karlılık ve maliyet sonuçlarını simule etmeye aracı olan ve finansal risklere karşı bildirim yapabilecek bir platform olacaktır. Böylece şirketlerin hedefleri tanımlanarak departmanlar arası bütçe planlarının bu hedefleri karşılama düzeyinin tespiti, buna göre risk dağılımı ve etki analizi yapılarak farklı koşullardaki sonuçların tahminlenmesi hedeflenmektedir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.09.2020-31.08.2022
19
Görüntü Analizi ve NLP Yöntemleri ile Servikal ve Lomber MR Radyoloji Raporların Zenginleştirmesi
ULAŞ VURAL
Metinsel radyoloji raporları, radyologların hasta tedavisi açısından birincil iş ürünüdür. Görüntüleme teknolojisindeki çarpıcı yeniliklere rağmen, raporun kendisi hala düz metin biçiminde geleneksel olarak klinisyene iletilmekte ve bu rapora göre teşhis-tanı-tedavi uygulamaktadır. Projeyle hastanelerde çekilen radyoloji görüntüleri üzerinde bulgular konturlanıp, radyologlar tarafından oluşturulan radyoloji metin raporlarıyla ilişkilendirilecektir. Radyoloji raporlarının sadece metin olarak değil, patolojik bölgeleri konturlanmış görüntü biçimde hasta ve klinisyene sunulacaktır. Projeyle radyologlar tarafından oluşturulan radyoloji metin raporlarıyla bağlantılı hasta görüntüleri arasında semantik tanı bilgisi ilişkisi kurulacaktır. Kurulacak metin ve omur arasındaki ilişkilerle radyolog raporu yazarken patolojiyle ilgili olan görüntüleri radyoloji raporuna ekleyecektir.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.06.2020-01.12.2021
20
İŞ SAĞLIĞI TARAMALARI İÇİN TIBBİ GÖRÜNTÜ ANALİZİ TEMELLİ KARAR DESTEK SİSTEMİ
ULAŞ VURAL
Sanayileşmeye ve teknolojik ilerlemeyle değişen ve gelişen çalışma yöntemleri ve çalışma ortamları, çalışanlar açısından birçok sağlık ve güvenlik riskini beraberinde getirmiştir. Çalışanlar bu riskler sonucunda hayatlarını veya sağlıklarını kaybedebilmektedir. Gelişmiş ülkelerde oldukça sıkı bir şekilde uygulanan iş güvenliği kuralları ve denetimler bu sorunları azaltmıştır. Ülkemizde ve gelişmekte olan diğer ülkelerde de işçi sağlığına verilen önem artmaktadır. Proje kapsamında geliştirilecek teknolojik çözümle dönemsel olarak gerçekleştirilen mesleki sağlık taramalarında çekilen akciğer grafilerinin daha hızlı ve doğru değerlendirilebilmesi için radyologların desteklenmesi amaçlanmaktadır. Bu alanda bilinen ilk ticari çözüm olacak proje çıktısı ile mesleki akciğer hastalığı tanılarının konulmasına ve en sıkça rastlanılan pnömokonyozun tanılanmasına ve derecelendirilmesine destek olunacaktır.
-Tübitak 1501 Tamamlandı 01.07.2021-01.10.2022