1.
Modern ve postmodern reklamlar: Göstergebilimsel bir analiz
Modern and postmodern advertising: A semiotic analysis
MELİK KOÇ
(2018).
, Yapıldığı Yer: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FİGEN EBREN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
2.
Erkek tüketim ürünlerinde kadın bedeninin cinsel obje olarak temsili
Male sexual object to represent of the female body consumer goods
SELCAN BAKKAL
(2016).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SELMA ULUS
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
3.
Logolardaki değişikliklerin incelenmesi (Vaka analizi)
Investigation of changes in logos (Case study)
FULDAN BOZKURT
(2016).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): ÖĞR. GÖR. HAKKI PINAR KILIÇ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
4.
Eğitim seviyesinin satış promosyonlarının türünün tercihine etkisi üzerine bir odak grup çalışması
A focus group research on the effect of consumers'education degree on sales promotion choice behavior
SEDRİYE SAĞLAM
(2016).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): ÖĞR. GÖR. HAKKI PINAR KILIÇ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
5.
Reklam içerik analizi: Türkiye'de prime time'da yayınlanan reklamlar üzerine bir uygulama
An analysis of information contentin television advertising: Astudy on prime time advertisements in Turkey
EVRİM CENGİZ
(2016).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. SERKAN GÜNEŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
6.
Elektronik ticarette, internet reklamcılığının satın alma üzerine etkisi: Namık Kemal Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
The impact on the purchase of internet advertising in electronic commerce: An practice on Namık Kemal University students
AKIN BULUŞ
(2016).
, Yapıldığı Yer: NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. KORHAN ARUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
7.
Kadın ve erkek tüketicilerin reklam mesajlarına karşı tutumlarının karşılaştırılması
Comparison of man and woman attitudes towards commercial messages
OĞUZ KÖPRÜCÜ
(2016).
, Yapıldığı Yer: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. MEHMET SERDAR ERCİŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
8.
Reklam araçlarının kurum imajına katkısı (Trabzon İmperial Hastanesi örneği)
Contribution to corporate image advertising instruments (Trabzon Imperial Hospital instance)
NERGİZ YILMAZ YILDIZ
(2016).
, Yapıldığı Yer: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. DERYA TELLAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
9.
Advergaming oyuncu motivasyonları üzerine bir değerlendirme
Advergaming an assessment on the motivations of players
ENGİN COŞKUN
(2016).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. M. CANAN ÖZTÜRK
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
10.
Tüketiciye yönelik bilinçaltı reklamın etkileri üzerine ampirik bir araştırma
An empirical research on the effects of subconscious advertising for consumers
ERSİN ERASLAN
(2015).
, Yapıldığı Yer: NİĞDE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. HASAN HÜSEYİN TÜRKMEN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
11.
İşletmeden tüketiciye yönelik e-ticaret siteleri internet reklamlarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisi
Effect of internet advertising of business to consumer e-commerce sites on consumer buying behavior
ÜLKÜ ZEYREK
(2015).
, Yapıldığı Yer: YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. EBRU GÖKALİLER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
12.
TV reklamlarının, çocukların seçme, algı / tutum, beğeni ve tavsiye etme davranışlarına etkisi: Geleneksel ve yeni araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
The effect of TV advertising on childeren's chosing, attitude, recommendation and liking behaviour: A study on comparison of traditional and new research methodologies
SİNEM EYİCE BAŞEV
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
13.
Tüketim kültürü, reklam ve Lacancı psikanaliz: Moda dergilerindeki reklamların analizi
Consumer culture, advertisement and Lacanian psychoanalysis: The analysis of the advertisements in the fashion magazines
EMİNE GÜLAL ŞAHİN
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SEMA YILDIRIM BECERİKLİ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
14.
Comparison of brand communication strategies of soft drink brands on social media: A semiotic analysis of soft drink brands on Facebook in Turkey
Alkolsüz içeceklerin sosyal medyada marka iletişim stratejilerinin karşılaştırılması: Türkiye'de Facebook'ta yer alan alkolsüz içeceklerin göstergebilimsel analizi
HATUN GEVREK
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. DİDEM ZEYNEP BAYAZIT ŞAHİNOĞLU
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık , İletişim Bilimleri , İşletme
|
|
|
15.
Sosyal medya üzerinden yayılan viral reklamlarda mizah türleri ve argo kullanımı
Advertising and brand communication management graduate program
CENGİZHAN ÇELİK
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
16.
Sanal medyada sosyal ağlarda reklam uygulaması Facebook örneği
Advertising practice example in virtual media in social network: Facebook
ZEINAB RAHIMI
(2015).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. SEMRA ÇEVİK
Yüksek Lisans
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
17.
Sağlık iddiası içeren gıda reklamlarının iletişim etkisinde sağlık ilginliğinin rolü
The role of consumers' health involvement on communication impact of food advertisements with health claims
G. MOTİF ATAR
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. R. AYHAN YILMAZ
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri , İşletme
|
|
|
18.
Reklam bilgi işleme stratejilerinde cinsiyet farklılıkları: Seçicilik hipotezi çerçevesinde reklam tepkisine yönelik deneysel bir çalışma
Gender differences in information processing strategies of ad: An empirical test of the selectivity hypothesis in advertising response
GÜLCAN ŞENER
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. FERRUH UZTUĞ,DOÇ. DR. N. BİLGE İSPİR
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
19.
Satın alma noktası reklam uygulamalarının plansız satın alma davranışındaki rolü: IKEA örneği
Role of the point of purchase advertising implementations on unplanned buying behaviour: IKEA sample
ZEHRA BARAN
(2015).
, Yapıldığı Yer: EGE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. F.BELMA GÜNERİ FIRLAR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
20.
Türkiye'de basın reklamlarının retoriği: Otohaber dergisinde 1992 ve 2012 yıllarında yayınlanan otomobil ilanlarının karşılaştırmalı içerik analizi
The rhetoric structure of press advertisements in Turkey: Acomparative content analyses of automobile advertisements published in Otohaber magazine between 1992 and 2012
MEHMET SAFA ÇAM
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. JALE ÖZATA DİRLİKYAPAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık
|
|
|
21.
25. dönem milletvekili genel seçiminde siyasal partilerin basın ilanlarında sözel ve görsel mesajlara yönelik bir içerik analizi
A content analysis on the political parties' print ads for turkish general election in 2015: A study on the verbal and visual messages
EMRAH BAŞER
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. RASİME AYHAN YILMAZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Siyasal Bilimler
|
|
|
22.
Reklam metinlerindeki psikolojik unsurların Freud ve Jung açısından analizi
An analysis of psychological elements on advertisement texts in terms of Freud and Jung
MERVE SEBER
(2015).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. AYŞE GÜL SONCU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
23.
Kültür emperyalizmi bağlamında glokal reklam
Glocal advertising in the context of cultural imperialism
AHMET SERKAN OKAY
(2015).
, Yapıldığı Yer: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. ELİF KÜÇÜK DURUR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
24.
Mobil cihazların ara yüz özelliklerinin mobil reklamın etkinliğine olan etkisi
The effects of interface of mobile devices on mobile advertising
EFE CEYHUN
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. HASAN KEMAL SUHER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
25.
İkna Bilgi Modeli açısından reklama şüpheci yaklaşımda nesiller arası farklar
Intergenerational diffrences about skepticism toward advertising by Persuasion Knowledge Model
BUSE TELLİ
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. HASAN KEMAL SUHER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
26.
Hedef kitlesi kadın olan televizyon reklamlarında çekici ve kültürel kodları yansıtan erkek imgesi kullanımının marka tutumuna etkisi
Effect of using masculine image, which reflects attractive and cultural codes on tv commercials whose target audience is women, on brand attitude
YELDA ÜLKER
(2015).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NURHAN BABÜR TOSUN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
27.
Reklam ve reklamın tüketici tercihlerine etkisi
Advertising and the effect of the advertisement consumer preference
ALTUĞ OKUMUŞ
(2015).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ÖZGÜR ÇENGEL
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
28.
İdealize edilmiş erkek bedeninin reklamlarda kullanımı: Bir bisküvi markasının reklamlarına dair araştırma
Representation of idealized male body in advertisements: A research on advertisements of a biscuit brand
EZGİ SAATCIOĞLU
(2015).
, Yapıldığı Yer: YAŞAR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. AYDA SABUNCUOĞLU
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
29.
Markaların facebook iletişimlerinin tüketicilerin marka tutumu ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Bir deneysel araştırma
The effect of brands' facebook communications on the brand attitudes and purchase intentions of consumers: An experimental study
ABDÜLCELİL MÜCAHİD ZENGİN
(2015).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. HÜSEYİN ALTUNBAŞ
Doktora
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
30.
Bütünleşik pazarlama iletişimi reklam paradigması ve göstergebilimsel analizi
Integrated marketing communication advertisement paradigm and semiological analysis
BEGÜMHAN ERZOR
(2015).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. NİLÜFER SEZER
Doktora
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
31.
Kuzey Irak'a ihracat yapan Türk markalarının markalaşmasında reklamın rolü
The role of advertising in branding for Turkish brands those export tp Northern Iraq
LEYLA BOZKURT
(2015).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. SUAT SUNGUR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
32.
Reklam müziklerinde tını ve enstrüman değişkenlerinin reklama yönelik tutuma etkisi
The effect of timbre and instrument variables in advertising music on attitude towards advertising
UFUK TURHAN
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
33.
Televizyon ve sinemada gizli reklam ve subliminal mesaj
Hidden advertising and subliminal messages on television and cinema
ÖZCAN ERDEM
(2015).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. ALİ BALABANLAR
Yüksek Lisans
Türkçe
Radyo-Televizyon , Reklamcılık
|
|
|
34.
Sosyal ağların marka bağlılığı oluşturmadaki rolü
The role of social networks in creating the brand loyalty
MURAT KOÇYİĞİT
(2015).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. M. NEJAT ÖZÜPEK
Doktora
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İletişim Bilimleri
|
|
|
35.
Geleneksel ile dijital illüstrasyonun olanaklarına yönelik öğrenci ve uzman görüşleri
Student and specialist's opinion for opportunities of traditional and digital illustration
YAŞAR ULAŞ KOÇAK
(2015).
, Yapıldığı Yer: GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. TUTKU DİLEM ALPASLAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık
|
|
|
36.
TV reklamlarındaki arketipsel karakterler üzerine bir model testi
Archetypal characters in TV ads: A model testing
GÜL ŞENER
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. ALİ ATIF BİR
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
37.
Reklamlarda ünlü kişilerin kullanımının müşterilerin satın alma tercihleri üzerindeki etkisi: THY örneği
Using celebrities in advertisements how affects customers' purchase decision: The case of Turkish Airlines
DOĞAN KİREZLİ
(2015).
, Yapıldığı Yer: BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DR. ERHAN AKGÜN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
38.
Kurumsal kimlik çalışmalarının görsel etkisi
The visual impact of corporate identity
NAZMİYE ERDEM
(2015).
, Yapıldığı Yer: İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MEHMET ÖZET
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık
|
|
|
39.
Açık ve kapalı ürün yerleştirme tekrar sayılarının izleyiciler üzerinde etkisi
The impact of repetition of subtle and prominent product placement on audience
YİĞİT EMRE ÖZALTIN
(2015).
, Yapıldığı Yer: BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. HASAN KEMAL SUHER
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
40.
Oyun reklam algısı ve bu algının markaya yönelik tutum ile davranış niyeti üzerindeki etkisi
The perception of advergame and its effects on the attitudes and behavioural dispositions towards a brand
YASEMİN BOZKURT
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. MİNE OYMAN
Doktora
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
41.
Reklamlarda kullanılan animasyon karakterlerinin tüketici algısı üzerine etkisi
The effect of animation characters usage on consumer perception in advertisements
EMİNE BAYKUT
(2015).
, Yapıldığı Yer: AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. FİKRET YAMAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , İşletme
|
|
|
42.
Kullanıcı bakış açısından internet reklamcılığı: İstanbul - New York örneğinde karşılaştırmalı bir araştırma
Internet advertising from the users' perspective: A comparative analysis on Istanbul and New York
KÜRŞAD GÖLGELİ
(2015).
, Yapıldığı Yer: ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Doktora
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık
|
|
|
43.
Günümüz reklamcılığının toplum ve birey üzerindeki sosyolojik ve psikolojik etkileri
Sociological and psychological impact of today's advertising on individual and society
BETULE AĞAYEVA
(2015).
, Yapıldığı Yer: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): ÖĞR. GÖR. MEMET ŞAN YILDIZHAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
44.
Yabancı ürünlerin algılanmasında ülke orijini imajının kuşaklara göre farklılaşması: Bişkek'teki tüketicilere yönelik
betimsel bir araştırma
Perception difference of foreign products and country of origin image according to generations: Descriptive study about consumers in Bishkek
HALİMA MANAROVA
(2015).
, Yapıldığı Yer: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. RASİME AYHAN YILMAZ
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , İşletme
|
|
|
45.
Pazarlama iletişiminde transmedya uygulamaları: Örnek olay incelemeleri
Transmedia applications in marketing communication: Case studies
MEVLÜT DÖNMEZ
(2015).
, Yapıldığı Yer: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. MAKBULE EVRİM GÜLSÜNLER
Yüksek Lisans
Türkçe
Halkla İlişkiler , Reklamcılık , İşletme
|
|
|
46.
Siyasal seçim kampanyalarında ınternet ve sosyal medya kullanımı: USA - Demokrat Parti - Türkiye Ak Parti örneği
Poli̇ti̇cal electi̇on campai̇gn use of internet and soci̇al medi̇a: Instance of USA - Democrati̇c Party (DP) - Turkey Ak Party (AKP)
ÖZGÜ ALTINBAŞ
(2015).
, Yapıldığı Yer: MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): DOÇ. DR. KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık , Siyasal Bilimler
|
|
|
47.
Satın almanın psikolojisi motivasyonel yönlendirme; Bilinçaltı teknikler
Psychology of purchase motivational orientation; Subsconcious technics
LOKMAN SAYIM
(2015).
, Yapıldığı Yer: HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. CENK BUDAYAN
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
48.
Basın ilanlarında tasarım öğeleri ve layout'ların incelenmesi
Examination of design elements and layouts in press advertisement
SEDEF BİNGÖL
(2015).
, Yapıldığı Yer: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SEMİH Ş. OKTAY
Yüksek Lisans
Türkçe
Güzel Sanatlar , Reklamcılık
|
|
|
49.
Dergilerde yer alan reklamlarda mizah kullanımı: Örnekler üzerinde reklam iletisinin incelenmesi
Humour usage on magazine advertisements : Discussing the examples by the advertising messages
BURAK ŞAHİN
(2015).
, Yapıldığı Yer: HALİÇ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): PROF. DR. SEMİH Ş. OKTAY
Yüksek Lisans
Türkçe
Reklamcılık
|
|
|
50.
The impact of advertisements on consumer perception of brand personality: An analysis of Apple and Samsung smartphone advertisements
Reklamların marka kişiliği algısı üzerindeki etkileri: Samsung ve Apple akıllı telefon reklamları üzerine bir araştırma
EMİRCAN ERDOĞAN
(2015).
, Yapıldığı Yer: İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
Danışman(lar): YRD. DOÇ. DR. SEMA MİŞÇİ KİP
Yüksek Lisans
İngilizce
Reklamcılık , İşletme
|
|
|